BookWorm Book Tag with Amo Jones

2018. február 5., hétfő




1. Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?/Do you remember how you developed a love for reading? 

Amo Jones: I do! It all started with Goosebumps, and then the babysitters club, and then Harry Potter, and Twilight, and then… (grins) Mr. Grey…/ Igen! Minden a Goosebumps-al kezdődött aztán a Babysitters Club majd a Harry Potter és a Twilight és végül (mosolyog) Mr. Grey...
G: Azt hiszem 16-17 évesen szerettem meg igazán, előtte nem olvastam szinte soha amit rettenetesen bánok. Emlékeim szerint J. Sterling- Hibátlan játék könyvét olvastam el akkor ami nagyon tetszett és azóta "megállíthatatlan" könyvfaló lettem.....XD
C: Hát az már olyan régen volt! :) Mindig is szerettem olvasni. Gyerekként órákat töltöttem a könyvtárban csemegézve a választékból.
K: Fogalmam sincs. Emlékeim szerint mióta tudok olvasni, azóta szeretek is.

2. Általában hol olvasol?/Where do you usually read? 

Amo Jones: In bed, or while I wait for my kids to finish school. I’ve got my sex scene poker face down on lock… (is lying – these cheeks do not lie) / Ágyban amíg várom hogy a gyerekek hazaérjenek az iskolából.
G: Otthon fotelben, egyébként meg mindegy bárhol tudok olvasni :D
C: Ha otthon vagyok akkor kanapé, ágy. De bárhova kell menni vagy utazni, mindig van nálam olvasnivaló. Nyaraláson, orvosnál, vonaton, buszon...
K: Általában otthon. Nagyon irigylem azokat, akik utazás közben tudnak olvasni, én csak vonaton tudok, buszon és autóban sajnos nem megy, pedig jó lenne kitölteni vele az utazási időt is.

3. Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?/Do you prefer to read one book at a time or several at once? 

Amo Jones: One at a time! Or I get too distracted. / Egyet! Vagy túlságosan összezavar.
G: Jöhet több is egyidejűleg, könyvtől függ....
C: Azt hiszem a könyvtől és/vagy a hangulatomtól is függ. Voltak könyvek, amik mellett szóba se jöhetett volna, hogy mást is olvassak, annyira beszippantott a történet. De többször előfordult már, hogy 2-3 könyvet is olvastam egyidejűleg.
K: Szeretek elmerülni egy történetben, de többször volt már, hogy párhuzamosan olvastam kettőt.


4. Melyik a kedvenc műfajod?/What is your favourite genre? 

Amo Jones: Paranormal! I’m LOVING Reverse Harem right now, though! /Paranormális!
G: Romantikus, Romantikus-erotikus, Dark-romance.
C: Fantasy.
K: Elég széles az érdeklődésem, de azt hiszem a fantasy áll hozzám legközelebb.

5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?/Is there a genre you will not read? 

Amo Jones: Nope! I’ll read any and everything. No limits. Unless it’s something similar to what I’m writing at the time, then I won’t read it right then. / Dehogy! Mindent elolvasok. Határok nélkül.
G: Horror/thriller azt hiszem, régebben szerettem őket filmben és könyvben egyaránt, de nyuszi lettem.
C: Celebek, politikusok önéletrajzi vagy egyéb írásai. Brrrr...
K: Harlequin történetek. Már ha még léteznek. :) Talán egyet olvastam valaha, de elég is volt.

6. Van kedvenc könyved?/Do you have a favourite book? 

Amo Jones: I do! Stephen King“”On Writing” & The Night Circus by Erin Morgenstern / Vannak.
G: Nem tudok egy könyvet megjelölni kedvencként mert azzal megsértem a többit amit legalább annyira imádtam.
C: Egy konkrét kedvenc könyvem nincs. Mindig aktuális kedvencem van az épp olvasott könyvek közül. És persze van több könyv, amiket nagyon szeretek, vagy többször is elolvastam, de ha elkezdem sorolni, sose lesz vége.
K: Antoine De Saint-Exupery: A kis herceg

7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?/What is the longest book you have ever read? 

Amo Jones: I don’t know! I’ve read so many, but it may have been George RR Martin. / Nem tudom. Nagyon sokat olvasok, de azt hiszem George RR Martin könyvei.
G: Azt hiszem Stephanie Meyer: Napfogyatkozás könyve, Coeur nyüstöl hogy álljak neki a Trónok harcának...de olyan vastag....
C: George R.R. Martin: Trónok harca -1000 feletti oldal szám kötetekként. De csúcsszuper!!
K: Hűha! Nehéz kérdés. Jó néhány vaskos könyvön túl vagyok, de talán Sarah J. Maas Üvegtrón sorozata. Egy-egy kötet önmagában is elég terjedelmes volt.

8. Milyen könyvet vettél utoljára?/What was the last book you bought? 

Amo Jones: On my Kindle? First Grave on the Right by Darynda Jones. / Kindle-n? Darynda Jones-tól First Grave on the Right
G: Azt hiszem Szaszkó Gabriella Marad jelem könyvét
C: Vavyan Fable: Galandféreg- minden regénye megvan.
K: Kim Holden: Bright Side

9. A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?/Do you prefer library books or buying books? 

Amo Jones: Buying! I once dropped $653 in a book store. My partner almost killed me. It’s so hard, because not only do you see books you love, but you see your author buds on the shelf too, and you gotta buy em’! / Vásárolt! Egyszer 653 dollárt költöttem egy könyvesboltban. Párom majdnem megölt miatta. Olyan nehéz, mert nem csak azokat a könyveket látod melyeket szeretnél, hanem egy másik szerző kicsikéit is és meg kell vásárolnod.
G: Mindegy, csak olvashassak.
C: Teljesen mindegy, csak legyen mit olvasni.
K: Nem teszek különbséget.


10. Jelenleg mit olvasol?/What are you currently reading? 

Amo Jones: First Grave on the Right by Darynda Jones (loving it so much) Darynda Jones-tól First Grave on the Right (Annyira szeretem)
G: P.C. Harris: Újrajátszás a TBR Jar februári kihívás könyvemet, illetve Dani René: Fragile Innocence 20-án megjelenő könyvét...
C: Sarah Perry: Az essexi kígyó -  a 21. Század Kiadó recenziós példánya.
K: Mary E. Pearson: Az árulás csókja

11. Hol veszed a könyveidet?/Where do you buy your books? 

Amo Jones: Amazon!
G: Általában a könyvtündér.hu-n vagy Könyvmolyképző
C: Libri-ben, törzsvásárlójuk  vagyok.
K: Ahol éppen a legolcsóbb:) Nincs törzshelyem.

12. Előrendeltél már valaha könyvet?/Do you ever pre-order books? 

Amo Jones: As a reader, I don’t have a preference. I will never miss one of my favs, but as an author, I do!/ Mint olvasó nem részesítem előnyben. Soha nem hagynék ki egy kedvencet sem, de mint író, igen!
G: igen, szoktam.
C: Nem
K: Nem. Szeretem megvárni, míg elérhetővé válik.

13. Hány könyvet veszel havonta?/How many books do you buy a month? 

Amo Jones: Not enough because I’m so busy / Nem eleget, mert nagyon elfoglalt vagyok.
G: igazából hónaptól és a megjelenő könyvektől is függ...
C: Nincs pontos adatom. Van mikor egyet sem, és van úgy, hogy 4-5-t. Karácsonyra, szülinapra gyakran kapok Libri-s utalványt. Könyvmolyságom nem  titok a családom előtt.:)
K: Inkább éves statisztikám van. Sajnos csak néhány darabot, de ennek inkább anyagi oka van. Őszintén szólva irreálisan drágának tartom a könyveket. Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem olvasok sokat.

14. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?/How do you feel about second hand charity shop books? 

Amo Jones: Hmmm, I guess I haven’t thought enough about it! I don’t see anything wrong with it, though! Everything you purchase can be resold, regardless what it is. / Nem igazán gondolkodtam rajta. Semmi rosszat nem látok bennük. Minden amit megvásároltál eladható, függetlenül attól hogy éppen mi az.
G: Nincs bajom velük....
C: Ha valakinek nem kell egy könyv, attól még jó lehet, és még az ára is kedvezőbb. Van használt könyvem.
K: Semmi gondom velük. Nekem is vannak.

15. Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?/Do you keep your read and to-be-read books together? 

Amo Jones: I don’t! I have folders./ Nem.
G: Igen, nem fognak összeveszni....
C: Nem. Amit olvasok vagy ami olvasásra vár az az éjjeli szekrényemen van. Amit olvastam, az a polcra kerül vagy visszamegy a feladónak.
K: Igen. Miért ne?

16. Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?/Do you plan to read all the books you own? 

Amo Jones: YES! I do! /IGEN! AKAROM/
G: Ha nekem egyszer lenne annyi időm...de igen, mindenképpen.
C: Ó igen. Nem emlékszem melyik írónktól olvastam, hogy nem az számít mennyi könyv van a polcodon, hanem hogy mennyit olvastál el belőlük. Persze ennél frappánsabban volt megfogalmazva, de teljesen magamévá tettem a gondolatot. Hisz mi másért vennék meg egy könyvet, ha nem azért, hogy elolvassam!?
K: Természetesen ez a cél. Bár a virtuális könyvespolcomon még elég sok az olvasatlan példány.

17. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?/What do you do with books you own that you know won't be re-read? 

Amo Jones: They stay on my library! I’m a hoarder with books. I like to just know they’re there, like little escape portals. You never know when you might feel like doing a reread. / A könyvtáramban maradnak! Szeretem tudni hogy ott vannak mint menekülési útvonalak. Soha nem tudhatod mikor akarod őket elolvasni még egyszer.
G: Jó helyen vannak, nem kérnek enni...
C: Nem vagyok különösebben gyűjtögető típus, de ha megveszek valamit, azt megtartom. Amúgy annyi jó új könyv van, hogy ritkán van időm a régieket újraolvasni.
K: Semmit. Nagyon tudok ragaszkodni hozzájuk.Bár néha egyet-egyet elajándékozom.

18. Adományoztál már könyvet?/Have you ever donated books? 

Amo Jones: I have! To a few auctions.
G: Igen, az iskolai könyvtárnak...
C: Most döbbenek rá, hogy nem. De nem is értem miért nem?
K: Úgy látom az előbb megválaszoltam ezt is. Igen, és örülök, ha tudom, hogy jó helyre került.

19. Volt már könyvstopod?/Have you ever been on a book buying ban? 

Amo Jones: Yes. My partner has put me on one before, even took my card off me. So I stole his instead. He secretly hates me. / Igen. Párom egyszer még a kártyámat is elvette. Visszavettem. Titokban utál engem.
G: Most is az van XD
C: Könyvstop? Ha azt értjük rajta, hogy ne olvassak egy darabig, akkor ilyen sosem lehetséges. Mindennap olvasok valamennyit. Ha azt, hogy nem vásárolhatok több könyvet, akkor igen, volt már ilyen. A könyvesbolt kirakata előtt már elhangzott családtagjaim szájából, hogy: "Nem nézel arra! Nem mész be!" :))
K: Nem.

20. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?/Do you think you own too many books? 

Amo Jones: No! Never! / Nem! Soha!
G: Szerintem nem létezik olyan hogy könyv, csak kevés polc ;)
C: Ennek a szókapcsolatnak nincs érteleme. Olyan, hogy túl sok könyv, nem létezik!
K: Nincs olyan, hogy túl sok könyv. :)


1. feladvány

A fecsegő poszátákat elkerülik a nyílvesszőim. Ki vagyok?

Megfejtéseket a gcksbookreviewblog@gmail.com email címre várjuk!

Köszönjük hogy velünk játszotok!
a GCK bloggerei AKA Genevieve, Coeur és Kikyo

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co