Értékelés - Dan Bown: Eredet

2018. március 18., vasárnap
















Sziasztok!

Bizonyára nem én vagyok az egyetlen, aki a Da Vinci-kód című film megjelenésekor ismerkedtem meg Dan Brown nevével. Mivel a film annyira csavaros, elgondolkodtató és egyedi volt, nem volt kérdés, hogy el kell olvasnom az eredeti könyvet is. Aztán pedig rövid időn belül még további 4-5 regényét. Mindegyik egyedi, fordulatokban gazdag, magával ragadó és nem kis mértékben tudományos hátterű mű. Mondanom sem kell, mindegyiket imádtam. Mégis, nem tudom miért, már nagyon régen olvastam Dan Brown könyvet.

Képtalálat a következőre: „dan brown eredet”

Fülszöveg

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Robert ​Langdon, a szimbolika és a vallási ikonológia harvardi professzora a bilbaói Guggenheim Múzeumba érkezik, hogy részt vegyen egy felfedezés bemutatásán, amely „mindörökre megváltoztatja a tudományokat”. Az esemény házigazdája Langdon barátja és egykori tanítványa, Edmond Kirsch, a negyvenéves tech-mágnás, akit káprázatos találmányai és merész előrejelzései az egész világon vitatott figurává tettek. A mai este sem kivétel: azt állítja, hogy egy megdöbbentő áttörést jelent be, amelynek messzeható következményei lesznek.

Ám Langdon és a több száz vendég legnagyobb döbbenetére, az esemény még azelőtt tragikus véget ér, hogy igazán elkezdődhetne. Langdon kétségbeesett menekülésre kényszerül a múzeum igazgatónőjével, Ambra Vidallal. Barcelonába szöknek, és veszélyes kutatásba kezdenek egy jelszó után, amely megnyitja Kirsch titkát.

Langdonnak és Vidalnak meg kell találnia az utat a város labirintusszerű átjáróiban egy olyan ellenséggel szemben, amely minden fordulónál egy lépéssel előttük jár. A nyomot, amelyet követnek, csak rejtélyes szimbólumok és többértelmű modern művek jelölik, de Langdon és Vidal sorra megfejti a nyomravezetőket, és végül szemtől szembe kerülnek egy világrengető igazsággal, amely rejtve maradt – egészen mostanáig.


Coeur értékelése

Amikor a TBR Jar kihívására válogattam könyveket és megláttam az Eredet borítóját, rögtön felírtam a kötelezően elolvasandó listámra. Igen Genevieve, a borító alapján.:) De csak azért, mert ha ismerem valamely írónak egy-két könyvét, attól fogva többé nem olvasom el a fülszövegeket. Néha túl sokat árulnak el a történetből; én pedig szeretem magam felfedezni és előzetes ismeretek nélkül átélni a könyveket. Így úgy kezdtem bele ennek a történetnek az elolvasásába, hogy még a címen sem gondolkodtam el.

Pedig egészen beszédesre sikerült a cím: Eredet. Honnan jöttünk? És nem utolsó sorban: Hová tartunk? Dan Brown ebben a történetben a vallás és a tudomány nézeteit ütközteti roppant olvasmányos, mégis hiteles és elgondolkodtató formában. Nem először és remélem, nem utoljára!
A helyszín Spanyolország, a spanyol monarchia és a gyönyõrű Barcelona. Gaudi építészeti remekművei között ismerkedhetünk meg a hihetetlen felfedezésekkel és a fordulatokban gazdag történet cselekményével. Az olvasást megszakítva muszáj volt az interneten megkeresnem az összes építményt. Ami ahhoz vezetett, hogy sóvárogva vágytam ott lenni.Talán, egyszer...

A főhős Edmond, az ateista jövőkutató programozó zseni, akinek minden jóslata valóra vált, így milliók várják izgatottan a beharangozott "nagy dobást". Vagy inkább Winston a főhős, a professzor személyes múzeumi idegenvezetője? Vagy jó öreg barátunk: Langdon professzor? Aki természetesen nem hagyhat egy rejtélyt sem megoldatlanul.
És persze amikor azt gondolod, hogy már minden tiszta és nincs több fordulat, akkor Dan Brown még egy jól kiszámított, meglepő csavarral teszi teljessé művét. Egyszerűen zseniális!!

Értékelésem az ötös skálán: egy jó kövér 10 pont!

Ui.: Dan Brown könyveit olvasva nemcsak egy érdekes, izgalmas történettel gazdagodhat az olvasó, hanem számtalan ismerettel. Ebben a tekintetben talán hasonlít rá hazai szerzőnk, Leslie L. Lawrence, aki krimikbe csomagolva csepegteti a keleti világ titkait az olvasó tudatába. Emellett Brown könyveinek olvasása közben azon kapod magad, hogy elkalandoztál, elgondolkodtál: "Tényleg, ezt így is lehet nézni! Érdekes elmélet! Sose gondoltam volna! Nahát, ez már létezik?!"
Mindenesetre e könyvek olvasásához nyitott szívre és elmére van szükség, hogy ne háborítson fel a miénktől eltérő gondolkodásmód, életfilozófia, hanem inkább elgondolkodtasson. Talán épp erre lenne szüksége az emberiségnek...

Köszönöm hogy elolvastátok!
Coeur

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co