TOP 5 Szerda - Gyermekkönyvek melyeket felnőttként is olvastunk

2018. március 7., szerda














Sziasztok!

Megérkeztünk TOP 5 Szerdás bejegyzésünkkel, egy kicsit húzós volt mivel a témák elég későn jelentek meg de ettől Coeur és Kikyo simán megcsinálták. Én (Genevieve) egy kapcsolódó témát boncolgattam, mivel nem is emlékszem mikor olvastam utoljára gyermekkönyvet....


Genevieve egy más témában ;)

Sajnos ehhez a témához nem tudok hozzászólni, mivel ezer éve nem olvastam gyermekkönyvet. Viszont a meséket nagyon is szeretem, ezért erről fogok írni.

A legkedvesebb mese amit a mai napig szívesen megnézek a Tom és Jerry, nagyon szórakoztató a civakodásuk és közben mégis szeretik egymást. Aztán folytatnám a Hupikék törpikékkel ezekkel a kedves és aranyos kis kék lényekkel, kedvenc szereplőm Hami és Tréfi és talán még Sziamiau, hihetetlen hogy annak a macskának mennyivel több esze van mint a gazdájának. Aztán ott van Frédi és Béni a két "kőkorszaki szaki", aztán Dr. Bubó és persze ki ne ismerné a Mézga családot a 30. századi köb-ükunokájával, MZ/X-szel, avagy „Öcsivel”.





Képtalálat a következőre: „frédi és béni”
(Forrás)
Neked mi a kedvenc meséd? Ha van kedved kommentben megírhatod :)


Képtalálat a következőre: „mézga család”
(Forrás)

Képtalálat a következőre: „dr. bubó”
(Forrás)
Képtalálat a következőre: „hupikék törpikék”
(Forrás)
Képtalálat a következőre: „tom és jerry”
(Forrás)



Coeur a témában

Ez elég testhez álló téma, mivel tanító vagyok. Szóval igyekszem tájékozott lenni a kínálatban kisebbeknek és kamaszoknak egyaránt. Olyan könyveket választottam, melyeket többször is olvastam, és többségük a könyvespolcomon sorakozik.

1. Varró Dániel: Túl a Maszat-hegyen - Imádom a humorát, nyelvi leleményeit. Ó, és volt szerencsém színházban is látnia megzenésített formáját. Az olvasást és a színházat is újra bevállanám.
2. Böszörményi Gyula: Gergő és az álomfogók - Kedves blogtársam, Kikyo egyszer azt írta róla, hogy Potter-koppintás, de NEM!! Annyira izzig-vérig magyar! A sámánok, lidércek, az életfa, a mondavilágunk, nem is beszélve Monyákos Tuba cikornyás káromkodásairól vagy a felismerhetően közszerepelőkről mintázott karakterekről... Egyedi!
3. Nógrádi Gábor: Segítség, ember!- Fergeteges humorérzékkel rendelkező állatok gondolatai rólunk, emberekről. Elgondolgodtat, megnevettet. Korosztályfüggetlen! 
4. Louis Sachar: Bradley, az osztályréme- Az első könyv volt az írótól, mely után az összes többi művét elolvastam.  Hitelesen és könnyedén ír az iskolás korosztály mindennapjairól, problémáiról. Kötelező olvasmány szülőknek és pedagógusoknak!
5. Lois Lowry- Az emlékek őre- Meghatározó mű! Egy olyan alternatív, jól elrendezett világról, amely mögött súlyos titok lappang. Mindezt olyan formában és nyelvezettel, hogy az a fiatal olvasók számára is érthető. (Megfilmesítve!!)

+1 Patrick Ness- Siobhan Dowd: Szólít a szörny- Egy visszahúzódó, társai által bántalmazott fiúról szóló történet, akinek belső szörnyei mellett meg kell küzdeni édesanyja elvesztésével is. Etalon! Amúgy, ez is filmvászonra került.


Kikyo a témában

A heti Top5 szerdát Antoine de Saint-Exupery A kis herceg c. olvasmányával indítanám, amelyet szerintem legalább 5-10 évente el kellene olvasni. Úgy gondolom, minden életkorban tud valami pluszt adni. Hogy mennyire gyerekkönyv, azzal tudnék vitatkozni, mindenesetre általános iskolában találkozunk vele elsőként. Ugyanezt állítom Feket István regényeiről is. A Vuk, a Hú, a Kele stb. gyerekként is nagyon élvezetes volt számomra, de felnőtt fejjel újraolvasva egészen más válik hangsúlyossá. Ezeken kívül van egy vissza-visszatérő olvasmányom, amely szintén gyermekkorom egyik kedvence volt, mégpedig Michael Ende Végtelen története. Biztos vagyok benne, hogy nem utoljára vettem kézbe.


* Képek forrása moly.hu

Köszönjük hogy elolvastátok!
a GCK bloggerei

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co