Exkluzív interjú Ludányi Bettinával

2018. augusztus 3., péntek





Sziasztok!

Mai vendégünk nem más mind Ludányi Bettina, aki Az egyetlen menedék és a Mennem kell könyvek megalkotója.


Mesélj magadról légyszíves, hogy egy kicsit közelebbről is megismerhessünk.


Lány a blog mögött
Egy kis faluban nőttem fel a családommal. Fogalmam sincs, melyik volt a legelső könyv, amelyet a kezembe fogtam, de az biztos, hogy a szüleimtől kaptam. Valahogy mindig elvarázsoltak. Voltak időszakok, amikor az iskolában lehetett könyveket vásárolni. Az osztályban ki voltak pakolva, és emlékszem, milyen jó érzés volt megfogni őket. Csak nézegetni. Ez a szenvedély azóta sem múlt el, egyre csak erősödött. Szinte mindig az olvasásba burkolózom, mert úgy ölel körül, mint egy lepel: elzár a világtól, és hagyja, hogy szárnyaljak.

Ezt az érzés az írás még jobban megfejelte. Néha csak ülök a gépem előtt, és írom azt, ami eszembe jut. Nem egy történetet, nem egy novellát, hanem azt, ami épp bánt vagy boldogsággal tölt el. Nem véletlenül mondják, hogy az írás terápia. Szükségem van rá, hogy megszabaduljak a rossztól, és még inkább át tudjam élni a jót.


Régebben festettem is, amit szintén nagyon szerettem, mostanra azonban képtelen vagyok kikapcsolni. Ehhez pedig nyugalom kell. Mindig jár valami a fejemben, az új történeteken gondolkodom, és nem tudom elcsendesíteni. Persze ezzel nincs is semmi baj, hiszen imádom koptatni a billentyűket.

Mindig is író szerettél volna lenni, avagy kislány korodban teljesen más hivatásról álmodoztál?

Sosem gondolkodtam azon, hogy egyszer író leszek. Csak jó volt történeteket kitalálni. Valójában sosem "álmodoztam" egyetlen hivatásról sem. Egyszer ez akartam lenni, egyszer az, viszont egyik elképzelést sem gondoltam komolyan.

Ki az a személy aki karriered kezdetétől a mai napig támogat?

Sokan vannak szerencsére. A családom, a párom és a gyermekkori barátaim. Közülük az egyik nem győzi hangsúlyozni, mennyire büszke rám, szóval meg is ragadnám az alkalmat, hogy üzenjek neki: Köszönöm, Bia! Egy egész óceán választ el minket, mégis érzem, hogy velem vagy.

Szenvedtél már írói válságban? Ha igen, hogyan tudtad kezelni?

Nem hiszek ebben a válság dologban. Sosem úgy tekintettem rá, ha nem ment az írás. Mert van, hogy nem megy, ez tény. Nekem ez leginkább fáradság miatt szokott lenni, vagy mert egy jelenet valahogy nem akar összeállni. De ez nem válság. Nem szeretem az ilyen nagy szavakat, mert elhitetik az emberrel, hogy ez mekkora akadály. Közben baromira nem. Csak idő és türelem kérdése.

A történeteid középpontjában erős nők állnak, miért pont ezt a témát helyezted a középpontba?

Biztos te is hallottad már azt a kifejezést, hogy a gyengébbik nem. Igen, ránk szokták mondani. És szerintem helytelenül. A legrosszabb, hogy a nők többsége még el is hiszi, hogy szüksége van egy férfira ahhoz, hogy két lábbal álljon a földön. Lehetünk gyengék, lehetünk szerelmesek, ám egy valamiről sosem szabad elfeledkeznünk: egyedül is teljes értékű emberek vagyunk.

Eddig megjelent mindkét könyvedet olvastam - remélem nem kell mondanom mennyire szerettem őket -, illetve egy kicsit kutakodtam és e szerint Az egyetlen menedék 93%-on, a Mennem kell pedig 100%-on áll a moly.hu oldalán. Szerintem ez hatalmas siker, mit szólsz hozzá? 

Örülök neki természetesen, viszont szerintem még kevés értékelés érkezett ahhoz, hogy ezeket a számokat relevánsnak tudjam tekinteni. Persze az internet becsapós, hiszen sok olvasóm nem használja a molyt (sőt, van aki a netet sem), de tőlük is csak pozitív visszajelzések érkeztek eddig. És ez boldogsággal tölt el.

Hogyan vélekedsz a negatív vagy pozitív kritikákról?

Nos, az attól függ. A pozitív kritika felvidít, a negatív pedig megmutatja, hol vagyok gyenge, hol kell fejlődnöm. Én nem az az író vagyok, aki megsértődik a negatív kritikán. Persze először minden rosszul esik az embernek, de nem mindegy, hogyan reagálja le. Ha megfutamodnék a negatív kritikától, már rég nem állnék szóba a Mennem kell szerkesztőjével. Mert Bella egy nyávogós picsa volt, és ő ezt meg merte mondani. Neki köszönhetem, hogy más lett.


Szóval, ha épít, akkor el kell fogadni. Még ha néha fáj is.

Következő könyved a Meghasadt valóság címet kapta, elárulod nekünk mi lesz a témája?

Igen. Elég komoly témát fog feldolgozni. A műfaját tekintve egy kicsit pszichológiai thriller, lélektani, romantikus és egy leheletnyit erotikus lesz. Nápolyban fog játszódni, a főszereplő Sophia Santillo, egy bunkó, érdektelen, és egy picit flegma lány, aki egyébként szerethető a maga módján. :) Rengeteg olyan könyvet olvastam, amely pszichopatákról szólt, viszont még egyben sem találtam meg a választ a következő kérdésekre. Kik ők? Miért olyanok, amilyenek? Mi történt velük? Miért teszik azt, amit? Sophie saját maga fogja megkeresni a válaszokat, amelyben persze segítségére lesz egy férfi is. És hogy miért érdekli ez a téma annyira a lányt? Nos, a könyvből kiderül.

Hogyan "kelted életre" szereplőidet, miért éppen ezen -bátorság, igazságérzet, stb.- tulajdonságokkal ruházod fel őket?

Azért mert bátornak kell lennünk ahhoz, hogy elérjünk valamit. Ha mindig a félelem határoz meg minket, akkor kimaradunk mindenből, akkor nem tanulunk meg harcolni, akkor beszürkülünk. Bellának nagyon erős igazságérzete volt, viszont Sophie inkább magát helyezi majd előtérbe. Azért ez is elég beszédes tanulság... nem szabad, hogy mindig mások legyenek az elsők.

Eddigi történeteid helyszínei személyes élmények alapján íródtak, a Meghasadt valóság is egy általad kedvelt helyszínen fog játszódni?

Igen. Nápolyban. Tavaly ősszel jártam ott, és a sok negatív vélemény ellenére én imádtam a várost. Annyira gyönyörű. Nem is értem, hogy az emberekben miért az ragad meg, hogy mennyire szemetes. Talán azért, mert az orrukat lógatva andalognak? Lényegtelen... én nem a koszt néztem, hanem a gyönyörű házakat, a tájat, a távolban magasodó Vezúvot, a tenger hullámait, ahogy a szikláknak csapódtak, és az émelyítően kék eget, amely összeért a vízzel.

Végül, üzensz valamit olvasóidnak?

Azt üzenem nekik, hogy köszönöm. 


Köszönöm, hogy az életem részei, hogy szeretik a regényeimet, és azt a sok örömteli pillanatot is, amit egy-egy vélemény vagy általuk elkészített kép által kapok.


                                                                      


Az egyetlen menedék




Fülszöveg

Tudod milyen rettegve a párnára hajtani a fejed? Sikoltozva felébredni az éjszaka közepén?

Anabelle Wilson tudja. A támadás óta csupán árnyéka egykori önmagának. Kétségbeesetten próbál felejteni, de a torkában lüktető félelem és a szeme előtt villogó képek arról a borzalmas éjszakáról nem engedik továbblépni. Senki nem tudja, mi állhat a támadás hátterében. Anabelle-t nem hagyják nyugodni a fejében kavargó kérdések, de amikor feltűnik egy ismeretlen, feketébe öltözött férfi a lakása előtt, már tudja, hogy valódi célponttá vált.

Egyetlen ember van csupán, aki képes megadni a biztonságot, aki mellett megnyugszik, és akinek az érintése képes elvenni a borzalmas emlékeket. Nathaniel Clark nyomozó már évek óta bezárta szívét, de Ana közelsége és személye újra életre hívja lelkében a szerelmet.


Értékelés a könyvről





                                                                      


Mennem kell




Fülszöveg

Van ​különbség bűn és bűn között?Isabella da Silva bűnügyi újságíróként dolgozik az Egyesült Államokban. Egy magánéleti válság és egy múltban elszenvedett tragédia miatt egyik nap arra ébred, hogy nincs maradása, ezért Barcelonába költözik. A sors úgy hozza, hogy belebotlik egy égszínkék szemű, veszélyes kinézetű idegenbe. De vajon tényleg véletlen volt ez a találkozás?

Bella azt hiszi, hogy új életet kezdhet a városban, közben pedig fogalma sincs arról, milyen szörnyek lesnek rá Barcelona sötét sikátoraiban. Minden erejével azon van, hogy megszabaduljon a veszélytől, a bűn mégsem ereszti.A Mennem kell egy lenyűgöző, érzelmes és váratlan történet egy fiatal lányról, aki választani kényszerül az eszméi és a szerelem között. Hiába menekült el otthonról, újra szembe kell néznie a gyengeségeivel, a múlttal és a gonosszal. Vajon képes lesz meglelni önmagában az erőt?

Ludányi Bettina legújabb regényében semmi sem az, aminek látszik. Nem tudhatod, ki visel álarcot, és melyik maszk mögött rejtőzik az igazi gonosz. Minden oldallal egyre többet és többet akarsz, a VÉGE főcím után pedig újra át akarod majd élni az élményt.


Értékelés a könyvről



                                                                      

Köszönöm szépen az írónőnek az interjút és a türelmet, remélem mindenkinek örömet szerezhettem.

XoXo
Genevieve

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co