Értékelés - Cassandra Clare: Árnyak ura

2018. szeptember 24., hétfő



Fülszöveg

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.


A napos Los Angeles igazán sötét hely is tud lenni. 

Emma Carstairs végre megbosszulta a szülei halálát. Azt hitte, békében élhet, mégsem tud megnyugodni. Hiába vágyakozik Julian után, meg kell védenie őt a parabataiok közötti szerelem rettenetes következményeitől, ezért inkább a fiú bátyjával, Markkal jár. Mark azonban öt évet töltött a tündérek között – vajon lehet-e még belőle valaha igazi árnyvadász?

Tündérföldén sincsen nyugalom. Az ellentündérek királya belefáradt a hidegbékébe, és többé nem hajlandó úgy ugrálni, ahogy az árnyvadászok fütyülnek. A tündérkirálynővel kötött alku és a Klávé törvényei között egyensúlyozva Emmának, Juliannek és Marknak meg kell találnia a módját, hogy megvédjék mindazt, ami kedves a szívüknek, még mielőtt túl késő lenne.

Gazdagítsd az élményeidet!


Coeur értékelése

Ezt a könyvet már nagyon vártam, hogy végre az éves listámról kiválasztásra kerüljön. Annak idején imádtam a Végzet ereklyéi sorozatot is, és nagyon örültem, hogy az írónő megtalálta a módját, hogy tovább szője az árnyvadászok, tündérek és boszorkánymesterek történeteit a Gonosz fortélyok sorozatában.
Az első részt olvasva azonban egy kissé csalódott voltam, mert bár roppant fordulatos és izgalmas történetet olvashattam, hiányoltam a megszeretett karaktereket. Hisz a Lightwood család helyett áttevődött a hangsúly a Blackthorn család és intézetük életére. Most azonban az Árnyak ura olvasásakor már nem éreztem semmiféle hiányt. Az írónő finoman beleszőtte az új történetbe Jace-t, Clary-t, Magnust és Alec-et is. És közben teljesen megszerettem a Blackthorn család minden tagját. Imádtam az ikrek csodás összhangját, Ty különleges látásmódját, Julian állhatatosságát, rettenthetetlenségét. Nagyon drukkoltam Marknak, hogy rendbe tudja tenni kettős életét, és hogy sikerüljön nővérüket, Helent visszakapniuk. 
Kedvenc szereplőim mégsem közülük valóak. Az egyikük Kit, aki a történet során megtapasztalja a családi szeretet mindent elsöprő erejét, s bár sokszor érzi magát kívülállónak, mégis jó úton halad önmaga megismerésében és  árnyvadász voltának elfogadásában. Azt hiszem, azt is nagyon kedveltem benne, ahogyan Ty-jal bánt.
 A másik kedvencem  Kieran, az Ellentündérek királyának fia volt, amit az előző rész után nem nagyon gondoltam volna. Már csak azért sem, hisz a Végzet ereklyéi sorozatban már megtapasztalhattuk, hogy a tündérek annak ellenére, hogy nem tudnak hazudni, mégis  ármányos fondorlattal vesznek rá minden lényt olyan alkukra, melyekből ők húznak hasznot. Kieran kitaszítottsága először csak együttérzést keltett bennem, de történet előrehaladtával egyre jobban megszerettem a nyíltszívű, bátor tündért. Úgy érzem mindkettőjük karakterere tartogat még számunkra meglepetéseket.
Mint ahogy Emmával kapcsolatban is olyan érzésem van, hogy ő és fegyvere, a Cortana szintén sokra hivatottak.
A sok ármány és gonosz fortély közepette nagyon sokféle szeretet és szerelem szövi át a  történetet, de időnként olyan szövevényesen, hogy sokszor nem is tudtam eldönteni, melyik párért szorítsak: Mark- Kieran, Mark- Christina, Emma-Julian, Mark- Emma, Diego-Christina vagy esetleg Kieran és Christina?
S bár a történet az általam oly nagyon szeretet fantasy műfajában íródott, mégis olyan egyetemes emberi problémákat boncolgat a maga sajátságos módján, mint a másság elfogadása vagy a "normálistól" való eltérés okozta félelem és  a belőle táplálkozó gyűlölet.

Értékelésem nem is lehetne más, mint: csillagos 5!! Nagyon várom a folytatást!



Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co