Értékelés | Vivien Holloway: Mesterkulcs

2018. december 11., kedd


Vivien Holloway: Mesterkulcs
Sorozat: Winie Langton történetek
Kiadó: Főnix könyvműhely
Oldalszám: 78



Fülszöveg

„Gyerekkoromban ​számtalanszor hallottam a Mesterkulcsról, amely valójában nem igazi kulcs. Egy szerkezet, amely előtt nem léteznek bezárt ajtók, és sem az acéllal bélelt páncéltermek, sem az őrséggel védett birtokok falai nem jelentenek akadályt. A Mesterkulcs mindent nyit, és mindenhová bevisz, akár a tömör falon is keresztüljuttat, ha kell. Minden magamfajta álmodott már róla, hogy a kezében tarthatja az eszközt, amely elől lehetetlen elrejteni bármilyen kincset.”

Winie Langton a 2900-as évek New Yorkjában él, száz évvel az ötödik nagy világégés után. Egy nagy és befolyásos tolvajcsalád leszármazottja, akit már egészen kiskorától apja tanított a mesterség fortélyaira. Ebből kifolyólag Winie már kamaszként jobban verekszik, mint a fiúk többsége és mindent tud a fegyverekről. Amikor a legendás Mesterkulcs felbukkan a városban, a Langton család azonnal a nyomába ered, s természetesen Winie-re is fontos feladat hárul a titokzatos műtárgy megszerzésére kiötlött akcióban…

Bár egyáltalán nem szoktam borító alapján megítélni a könyveket, ez már anélkül megfogott, hogy kinyitottam volna. A következő, ami igazán megfogott, hogy végre folyamatos történetvezetéssel találkoztam (lehet, hogy az utóbbi időben sokat olvastam váltott nézőpontú történeteket - na nem mintha azokat nem szeretném). Winie valami haláli jó fej. Egyszerűen imádtam a személyiségét. És amit a bálon alakít! Az valami csúcs. William az én szememben kissé gyerekes volt, de remélem fog ez még változni. Merthogy egyelőre csak a jéghegy csúcsát láthattuk, és bízom benne, hogy még nagyon mélyre fogunk ásni a történetben. Az egésznek nagyon jól áll a steampunk háttér is. Biztosan folytatni fogom az olvasást, és velem együtt mindenki, akinek van egy kis vadóc lelkülete.


Mesterkulcs + Tolvajbecsület + A hóhér kötele értékelés

Talán a könyvesboltba járva- hát nem mostanában voltam :-(  -, megakadt volna a szemem ezeknek a könyveknek a borítóján. Ugyanis gyönyörűek a borítók, a steampunk kedvelői biztosan elsőre bele is szeretnek. Lehet azonban, hogy azért nem keltették volna fel az érdeklődésemet a könyvek, mert olyan rövidek. Rövidségük ellenére azonban roppant lebilincselő történetek. Az elképzelt jövőbeli világban játszódó történet főszereplője a nem túl csajos, renitens Winnie, akit rögtön a szívembe zártam. Szeretem a szabályokat  megkérdőjelező, a határokat feszegető figurákat. Ez pedagógusként elég furcsán hangozhat. :-) Winnie egy tolvajklán tagja, mégis nekidrukkoltam, érte szorítottam a történeteket olvasva.Gáz van az erkölcsi érzékemmel is?! De hát nem lehet őt nem szeretni! Határozottsága, talpraesettsége, pimasz humora rögtön magával ragadja az olvasót. És akkor még nem is került szóba az olaszos családja, és William úrfi, aki jobban érzi magát Winniék társaságában, mint a saját családjáéban. (Talán a folytatásban még többet megtudhatunk az ő hátteréről is.)
A történetekben minden megtalálható, ami egy jó könyvben csak benne lehet: izgalom, rejtély, cselszövés, humor és romantika. De nem ám úgy csak egymásra dobálva a dolgokat! Vivien Holloway olyan mesterien szövi a történetét, hogy mikor az első részt elolvastam, értetlenül csuktam be a könyvet: Hogy történhetett ennyi minden a mindössze 100 oldalon? Az írónő által elképzelt világ beszippant, és nem is enged el egészen az utolsó oldalig, ahol is rögtön folytatásért könyörögsz! Szerencsémre  a sorozat első három részét megkaptam elolvasásra, így egy szuszra falhattam fel mindegyiket. S bár talán a harmadik történet végét  kissé jobban lekerekítette az írónő, mint az előző részekéét, de azért van nyitva hagyott szál.  Hogy működik William gyűrűje? És Tony, Winnie egykori sértett szerelme is biztosan belekavar az életükbe még... Izgatottan várom a folytatást, remélve, hogy nem kell sokáig várni rá!

Igazi lendületes, pörgős történetek, melyek egy-két órára elrepítenek egy képzelt világba, ahonnan nem nagyon akaródzik majd visszatérned!

Értékelésem
⭐⭐⭐⭐⭐



Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co