Borítóleleplezés - Interjú Abby Winter írónővel

2019. január 12., szombat


Sziasztok! 

Ezúttal Abby Winter Treasure- Érezni akarlak könyvéknek borítóját leplezzük le, mely a NewLine kiadó gondozásában fog megjelenni. Illetve Kikyo jóvoltából interjút is készítettünk Abby-vel.



Interjú


Először is nagyon köszönöm a lehetőséget, hogy interjút készíthetek veled. Lehet, hogy elcsépelt kérdés, de elsőként engem az érdekelne, hogyan lett belőled író?

Én köszönöm a lehetőséget. Nagy megtiszteltetés ez a számomra. A kérdés nagyon kedves, de én még mindig nem tartom magam írónak. Mindig nagyon szerettem olvasni, de az írás nem is fordult meg a fejemben csak 2017–ben. Volt egy téma, ami nagyon foglalkoztatott, ahhoz jött egy kirándulás, ami elindított bennem egy ötletet, és alig két hónap alatt megszületett a Leomló falak. 


Mindig örömmel tölt el, ha kiderül, hogy egy idegenül hangzó név magyar írót takar. Miért döntöttél úgy, hogy álnevet választasz, és miért lett belőled éppen Abby Winter? 

Amikor egy kisebb csoport arra biztatott a már ismert részletek alapján, hogy legyen kiadott könyv az első történetemből, az volt az első elgondolásom, hogy nem szeretném, hogy minden ismerősöm megtudja, hogy én írtam azt a könyvet. Igazából tartottam a reakcióktól. Emiatt döntöttem a külföldi név mellett. A név ötlete úgy jött, hogy a monogramomat meg szerettem volna tartani, emellett télen születtem, így lett Winter. Az Abby–re úgy esett a választásom, hogy egy a betűs, rövid női nevet kerestem, és ez lett szimpatikus.

Ha jól tudom, az első regényed a Leomló falak volt, amelyet nagyon rövid idő alatt három másik követett. Milyen érzésekkel viseltetsz az első könyved iránt, illetve milyen érzés visszagondolni mai szemmel kezdő író mivoltodra?

A Leomló falak mindig különleges marad számomra. Nemcsak azért, mert ez az első, hanem mert olyan témát érintettem benne, ami személyesen is érint. Nekem még mindig nagyon furcsa, hogy végül követték az elsőt a többiek. De bízom benne, hogy sikerült fejlődnöm a rövid idő ellenére is.

Melyik a „legkedvesebb gyermeked” vagyis melyik történeted a kedvenced és miért? 

Ó, ez nagyon nehéz kérdés, mert mindegyik valamiért kedvenc. Az első miértjét már említettem. A második azért, mert egy nagyszerű írónő személyében egy szuper barátot szereztem. De ha mindenképpen választani kellene, akkor a Tiltott szerelmet mondanám.

Viszonylag rövid idő alatt sikeres karriert tudhatsz magad mögött. A Molyon mindegyik könyved megítélése 90% felett van. Eddigi írói pályád során számodra mi jelentette a legnagyobb elismerést?

Már az is hatalmas megtiszteltetés, hogy ilyen rövid idő alatt, ilyen sok támogatóm lett. Minden nap sok kedves szót kapok az olvasóimtól, és az írótársaktól is. Viszont itt sem tudok csak egy dolgot megemlíteni. Nagyon sokat jelentett Emy Dust írónő felkérése a közös munkára, de az is nagyon sokat jelentett nekem, hogy megkeresett a Newline Kiadó, hogy legyek a szerzője. 

És mi a plafon? Mi a legnagyobb siker, amire ezen a téren vágysz?

Az igazság az, hogy inkább kíváncsiságból, de szeretnék eljutni könyvesboltokba. Hihetetlen lenne látni a könyveimet a polcokon, mikor besétálok egy könyvesboltba.

Mivel én A múlt fogságábant olvastam (eddig) tőled, erről szeretnék egy kicsit részletesebben is kérdezni. Először is: Hogyan született meg ez a gyönyörű borító, és kinek a munkája? 

Az eddigi borítók mind saját ötletek. Véletlenszerűen nézegettem képeket, és az alapján igyekeztem választani, amiről úgy gondoltam, illik a könyvhöz. Mindegyik szerelem volt első látásra. Mivel én ezen a téren is nagyon kezdő vagyok, Emy Dust írónő segített nekem a képek szerkesztésében.

Nemcsak ennek a regénynek, de a Leomló falaknak és a hamarosan megjelenő Treasure – Érezni akarlaknak is London a helyszíne. Van valami különleges oka, hogy többségében ezt a várost választod a történetek helyszínéül?

Nincs különösebb oka, egyszerűen így alakult. Ezt választották maguknak. ☺

A múlt fogságában nagyon sok különböző egyéniségű karaktert vonultatsz fel. Honnan inspirálódsz a szereplőid megformázásakor?

Leginkább a körülöttem lévő emberek inspirálnak. Amióta írok, jobban figyelem a körülöttem lévőket, és nem csak az ismerősöket, hanem az idegeneket is.

Ha már itt tartunk, megkérdezhetem, hogy neked ki a zsánered? A Daniel típus vagy inkább az Aaron-féle pasik? (Természetesen itt eltekintve Aaron hátsó szándékától.) 

Azt hiszem, kijelenthetem, hogy a Daniel típusúak a zsánereim. Fiatalon is inkább a balhésabb fiúk vonzottak, mert tudtam, hogy mindegyik viselkedése mögött van valami jó is.

Engem nagyon megérintett, hogy a könyvedben egy súlyosabb téma (a nemi erőszak) is központi szerepet kapott. Úgy gondolom, nemcsak hallattad a hangod ezzel kapcsolatban, de a szituáció gondolkodásra is késztette az olvasót. Mennyire tartod fontosnak, hogy egy viszonylag könnyed történetben mélyebb témák is helyet kapjanak? 

Örülök, hogy sikerült elérnem a célom. Ugyan nem kell, hogy egy ilyen helyzetben mindig így alakuljanak a dolgok, de jó, ha sikerül elérnem, hogy az olvasó elgondolkodjon a történeten, esetleg továbbgondolja. Az eddig megjelent könyveim többségében voltak ilyen témák, szerintem ad egy jó kis töltetet a történetnek.

Előreláthatóan február 23-án jelenik meg a NewLine Kiadónál új regényed, a Treasure –Érezni akarlak, ami ismét egy szuper történetnek ígérkezik. De láthatunk-e ennél tovább? Milyen terveid vannak a jövőre nézve? 

Igen, már nagyon izgatott vagyok. Ahogy már említettem, ez egy hatalmas megtiszteltetés számomra. Azt gondolom, hogy léptem egyet előre, mikor éltem ezzel a lehetőséggel. Számos új lehetőség nyílik meg ezzel számomra. 
Szeretnék a jövőben minél több olvasóhoz eljutni, és a tervben szereplő könyveket befejezni.

Nagyon köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre, sok sikert kívánok a további munkásságodhoz, remélem sok Abby Winter-könyvet olvashatunk még az elkövetkezőkben!

Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget.

Köszönjük a figyelmet! 
a GCK bloggerei 

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co