Értékelés | Lana Millan: Raziel

2019. január 16., szerda

Képtalálat a következőre: „lana millan raziel”

Lana Millan: Raziel
Műfaj: fantasy, ifjúsági
Kiadó: Atheaneum
Oldalszám: 296



Fülszöveg

Ismered a viccet, amiben a bukott angyal, a KitKat-mániás démon és egy hősszerelmes bolti eladó a Tudás Könyvének keresésére indul? Nem? Nem csoda, hiszen ez nem vicc. Raziel a Tudás Könyvének őrzője, a legfelsőbb misztériumok és titkok angyala. Vagyis csak volt. Valami történt. Lélegzik és ver a szíve, miközben Nevada tűzforró sziklái között kinyitja a szemét. Emberré vált. Lehetne még ennél is rosszabb a helyzete? Lehet, és lesz is. Amikor eltűnik a Tudás Könyve üzletet ajánlanak neki: ha segít megtalálni, visszakaphatja a szárnyát. Segítőként egy pimasz démont varrnak a nyakába, hogy aztán együtt vágjanak neki Amerika vadregényes tájainak. Kalandos útjuk során Raziel felfedezi magában az elszánt harcost, a féltő barátot, és az esendő embert. Lana Millan második regénye egy izgalmas mese, ami akár igaz is lehetne.


Lana Millan Razielje három dolog miatt keltette fel a figyelmemet. Először is a címe miatt. Azt hiszem, mióta belevesztem az Árnyvadász univerzumba, ki vannak hegyezve az érzékeim bármely mozzanatra, amivel azokban a könyvekben találkoztam. (Egyik) kedvenc arkangyalom neve mellett erős felhívást jelentett keringőre a borító. Bár híresen hidegen hagynak a könyvborítók (eddig talán csak egy-két esetben olvastam miatta) ez valami gyönyörűre sikeredett. Még az is kifejezetten imponált, hogy Razielt nőként ábrázolja, legalábbis valószínűsítettem, hogy ő van a képen. Harmadrészt pedig elolvastam a fülszöveget, ami rögtön megmosolyogtatott. Úgy gondoltam, valami kedves, humoros, könnyed kis kalandregényt fogok kapni a csetlő-botló kis "bukott angyallal", a "KitKat-mániás démonnal" és a "hősszerelmes bolti eladóval". Most pedig itt vagyok a könyv elolvasása után, és nézek ki a fejemből. Ugyanis marhára nem azt kaptam, amit a beharangozó sugallt. Előre is elnézést kérek, de jelezni szeretném, hogy a továbbiakban nem mindig tudom spoilermentesen közölni a gondolataimat. A könyv olvasása után egy napig kattogott az agyam, hogy miképp tudnám szavakba önteni a véleményemet a történettel kapcsolatban, de folyamatosan egy szó kúszik vissza a fejembe, bárhogy próbálom elhessegetni: "Bizarr!" Ha ugyanis végigkövetjük a fejezetcímeket, a fülszöveget alátámasztó könnyedséggel szembesülünk, ami több helyen a fő szövegbe is bele van erőltetve néhány humoros beszólás formájában. Itt azonban véleményem szerint véget is ér a könnyedség. A következő bekezdés spoileres!!!
Szerintem elég sötét és súlyos elem, hogy angyalunkat egy kb. 300-400 mérföld (kb. 500-600 km) távolságon belül, ami azért az Egyesült Államokban nem egy nagy távolság  kétszer akarják megölni, egyszer pedig megerőszakolni . Ő pedig mindezen történések ellenére rendületlenül szajkózza az emberi lét szépségét, és töretlenül áldozza fel egyre több darabkáját a megmentésük érdekében. Sajnos nem igazán értettem ebben a logikát. Spoiler vége!
Az események tükrében néha én magam is inkább arra jutottam, hogy megértünk a kihalásra. Aki pedig már túl van a könyvön, tudja, hogy Raziel nem bukott angyal, Belader KitKat-mániájáról pedig azért tudnék vitatkozni. A mánia nem itt kezdődik. Ennyiből lehetett volna cigifüggő démon is, de valószínűleg nem a dohányipar, hanem az a bizonyos csokoládémárka szponzorálta a könyv megjelenését. A legkevésbé kidolgozatlan karakternek egyébként én Kendrát tartottam, de őt sem nevezném "hősszerelmes bolti eladónak". Azért, mert normális emberi módon reagál Tommy kockázatvállalására?
A kedvencem nekem egyébként Raziel és Belader kettőse, ők mindketten sokat változtak a történet során, méghozzá pozitív irányba. Egyébként a közelmúltban ez már a többedik olyan történet, amelyben az angyalok nem feltétlenül a jó, a démonok pedig a rossz megtestesítői. Nekem ez az árnyalás kimondottan tetszik, ahogy a könyvben többször felmerülő kérdés: Mi számít egyáltalán bűnnek? Szabad-e rossz dolgokat elkövetni jó cél érdekében? Amit a legkiemelkedőbbnek tartok a történetben, az Raziel megformálása. Szerintem zseniálisan eltalálta az írónő az angyali-emberi mivoltból fakadó kettősséget, Raziel vívódását a két lét között. Az meg, hogy ez női testben, némi hiszti formájában nyilvánul meg, szerintem kimondottan nagyot dobott rajta. Jó értelemben.
Ami viszont a végét illeti, az megint fájó pont. Az utolsó 50 oldal előtt már gyanakodni lehet, hogy vagy csapnivaló befejezése lesz, vagy függővég. De milyen függővég! A történet egyszerűen befejezetlen. Vagyis, ha tetszett, ha nem, tuti megveszed a folytatást is, mert ez olyan, mintha egy szappanopera egyik részét hagyták volna abba. Most jönne az izgalmas rész, de azt majd megkapjátok, ha megjelenik. Marketingből mindenesetre jeles.
Összegezve tehát kiemelném: A Raziel JÓ KÖNYV! De! A FÜLSZÖVEG FÉLREVEZETŐ! Akik egy laza kalandregényt szeretnének, azoknak nem ajánlom, viszont akiket nem ijesztenek meg a lelkizések, a kicsit sötétebb érzelemvilág (és a csúnya beszéd), azok olvassák el bátran, szerintem nem bánják meg. Aki viszont nem halálosan kíváncsi, várja meg a következő részt, akkor nem marad bizonytalanságban.

Értékelésem: 
🌟🌟🌟🌟

Kedvenc idézeteim: 

"Az emberiség ajándéknak fogja fel az életet és ezt a csodás bolygót, amit kaptak. Nem is sejtik, mennyi meló volt vele. Ha tudnák, talán nem akarnák állandóan porig rombolni."

"– Te meg a csáberő. – Hetyke mosoly jelenik meg Uriel arcán. – Annyira vagy manipulatív személyiség, mint mondjuk egy… – a távolba réved. – Egy szöcske. Vagy várj, az hozzád képest igazi stratéga, inkább mint egy frissen ültetett facsemete." 

"Az emberek sokszor tesznek olyat, amit nem akarnak, ha olyan illető kéri őket, akit viszont igen."

"Tommy a farmerja derekához nyúl, és feljebb húzza a pólóját. – Van nálam fegyver.
– Nálunk is volt – mondja Kendra, és megérinti a puklit a fején.
– És mi lett vele? Lefejelted?"

"Hiba nélkül nem születik ember(…) Ezek nélkül nem lennének olyan fájdalmasan szép versek, gyönyörű építmények, szobrok vagy festmények."

"Ezalatt a majdnem egy év alatt egy csomó lelket megmenthettem volna, ehelyett a pokolba küldöm a sajátomat. Erre mondják a halandók, hogy lúzer?"

"– Kedvellek. Ez azt jelenti, hogy a kezdeti tízből tíz helyett csak hétszer szeretném kitekerni a nyakad."

"– Ha valamit nem mondasz ki, ha nem vallod be magadnak, attól az még ott van – okoskodik Belader, és elővesz egy cigarettát, majd meggyújtja. "


Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co