Értékelés+Interjú | Chiara: Pillangólány

2019. február 4., hétfő



Sziasztok!

Ma egy különlegesebbnél is különlegesebb ajánlóval készültem. Nem győzöm dicsérni Chiara Pillangólányát, érzéki, fájdalmas, megmutatja hogy a világ nem csak fekete-fehér hanem megannyi szín.


Chiara: Pillangólány
Műfaj: romantikus
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 352





Fülszöveg


Virágnak ​különös titka van, ami elszigeteli mindenkitől. Olyan, mint egy kecses, sötét árnyék, aki a homályban rejtőzik, és keresi a feledést. 
Belé bárki hatolhat, de megközelíteni nem hagyja magát.

Vonzódik a tanárához, de mégis kerüli őt. 
Ám egy véletlen találkozás meglepő helyzetbe fordul át. 
Gábor, aki sötét, bűnös titkot cipel a szívében mintha lelátna a lány lelke mélyéig, és érezné minden rezdülését. Szokatlan módon találnak közös hangot: verseken keresztül üzennek. 
Az érzések egyre forróbbak és felkavaróak, ám vallhatnak-e arról, amiről nem lenne szabad? 
Kialakulhat-e szerelem tanár és tanítvány között? 
Mi lesz, ha Gábor rájön Virág megdöbbentő titkára?

A sodró lendületű, szenvedélyes erotikus regény a magyar költészet útjain barangol, Kia, a szerző könnyű kézzel vezeti az olvasót; a mágikus realizmusba hajló történet hatalmas élmény lesz a különleges romantikára vágyó női olvasóknak.

A regény a 7. Aranymosás Irodalmi Válogató nyertes kötete.

Veszélyes vágy és pusztító szenvedély – egy tiltott szerelem magával ragadó története. 

Ismerd meg sorsukat!



Soha, ismétlem soha nem bocsátottam volna meg magamnak ha kihagyom ezt a történetet. Előre szeretném leszögezni, nem tartalmaz klisét. Persze tiltott, meg tanár-diák szerelem DE a megfogalmazás, a párbeszédek, az érzelem melyet közvetít teljesen egyedi, mondhatni ritka mint a fehér holló. Innentől kezdve Chiara felőlem írhat verses kötetet vagy zombiapokalipszisről még azt is elolvasom. Az sem érdekelt hogy a karaktereknek magyar nevük van. Nem találkoztam még csak hasonlóval sem aki ilyen gyönyörűen fogalmaz! Az pedig hogy versekkel dobta fel és tette még érzékibbé a történetet. Respect! 

Na szóval a történetet Gábor és Virág szemszögéből olvashatjuk. A férfi egy elit gimnázium tanára, míg a lány ennek az iskolának tanulója. Elsőre azt hinnénk semmi közös nincs bennük, mivel Virág látszólag egy visszahúzódó, szótlan lány. Gábor pedig, ugyan szenvedélye az irodalom, egyfajta baljósság, sötétség lengi auráját. Egy este folyamán Gábor azonban betekintést nyer Virág sötétségébe, romlottságába. A férfi vágyának korábban is nehezen parancsolt, ettől a pillanattól kezdve azonban szinte lehetetlen kordában tartani.  

Virág ugyan csendes, de közben provokatív. Egy üres héj, aki a felejtés érdekében bárkinek- bárhol odaadja magát. Csak egy pillanatra, egyetlen éjszakára. Van egy titka, mely elszigeteli mindenkitől, azt hiszi neki nem adatik meg a szerelem varázsa. Hogy mit akar felejteni? Azt amit nap- mint nap látnia kell ha kimegy az utcára, mert ez a valami mindenhol ott van.
Gábor olyat kíván, ami nem lehet az övé. Egy nála 19 évvel fiatalabb ártatlan lányt. De mi történik mikor felnyílik a szeme és a számára annyira vágyott dolgok elérhető közelségbe kerülnek? Mi történik mikor kiderül hogy az a lány mégsem annyira ártatlan, sőt maga a megtestesült vágy?

Nincs kedvenc jelenetem, mivel úgy ahogy van imádtam az egészet. Azonban ha mégis muszáj kiemelnem egyet azt hiszem az mikor Virág megszólal az órán és ezzel megteszi az első lépést. Ennél többet nem árulhatok el a jelenetről mert nagyon spoileres lenne.

Hagynád hogy a vágyad irányítson? Hagynád hogy szeressenek? Elárulnád neki a legnagyobb titkodat? Mi több megtudnád védeni tőle?

Történet veszteségről, gyászról egy képességről mely miatt a poklok poklát éled át. Történet sötétségről, vágyról és arról hogy csodás dolgok is történhetnek ha ez a kettő egymásra talál. A sötétséged a sötétségében, a vágyad a vágyában.


Kedvcsináló képek a könyvhöz :)





Interjú az írónővel



Kérlek mesélj nekünk magadról, hogy egy kicsit jobban megismerhessünk!

Gyerekkorom óta szenvedélyem az írás, sose éreztem úgy, hogy mással szeretnék foglalkozni, és nem is igazán emlékszem olyan időre, hogy ne dolgoztam volna valamin. Kamaszként kezdtem publikálni az interneten, szerencsére sok lelkes visszajelzést kaptam, és ez mindig előre vitt. Romantikus-erotikus történeteket már felnőttként kezdtem írni, először csak kísérletképp, aztán nagyon megszerettem ezt a zsánert.
Az írás mellett a másik szenvedélyem az olvasás, ha épp nem írok, akkor jó eséllyel olvasok, de kikapcsolódásként szeretek filmet nézni is, illetve néha belemerülök egy-egy sorozatba.
Kamaszként rajongtam a színházért is – ezért is érzem magam szerencsésnek, hogy nyolc éven keresztül színházban dolgozhattam. Külön öröm, hogy ezáltal a drámaírásba is belekóstoltam, bár azért regényeket írni jobban szeretek.
Jelenleg egy picike kertes házban élek együtt a párommal, a napjaim java részét az írás tölti ki, és ez nagyon boldoggá tesz.

Ugyebár a Pillangólány lett a 7. Aranymosás Irodalmi Válogató pályázat nyertese, hogy érezted magad mikor megtudtad? Mi volt az első reakciód?

Azt hiszem, abban a pillanatban ezernyi érzés futott át rajtam. Boldogság, hála, izgatottság és persze hitetlenség – szerintem elsőre fel se fogtam igazán, hogy ez tényleg megtörténik. 

Könyvedben nagy szerepe van a verseknek, honnan jött az ötlet hogy beleépítsd őket a cselekménybe?

Korábban is előfordult már, hogy egy-egy történetemben szerepet kaptak a versek (sőt, olykor dalszövegek), úgy vélem, ez azért lehet, mert nagyon sokszor gondolkodom versekben, akadnak helyzetek, amikor bevillannak sorok, amelyek megragadják az adott pillanatot. Hogy ez miért van így, azt nem tudom, de úgy sejtem, talán azért, mert rajongok a versekért, sokat is olvasok, így a költészet állandóan jelen van az életemben. A Pillangólánynál akkor tudtam biztosan, hogy a verseknek nagy jelentősége lesz, amikor a történet elején Virág nem a saját szavaival, hanem egy vers soraival fejezte ki a gondolatait – onnantól kezdve már adta magát, hogy ez máskor is megtörténjen és a versek szerves részét képezzék a történetnek.

Miért pont a romantikus/erotikus műfajt választottad? Illetve maradsz ennél a műfajnál, vagy szeretnéd kipróbálni magad más műfajokban is? 

Mikor először írtam romantikus-erotikus történetet, kíváncsiságból tettem. Előtte leginkább urban-fantasy történeteket írtam, de mindig a romantikus részeket élveztem a legjobban, szerettem, mikor sikerült megragadnom két szereplő kapcsolatát, az érzéseiket, ha sikerült megmutatnom, hogyan születik meg a szerelem – ezért aztán érdekelt, tudok-e tisztán romantikus történetet írni. Nem voltam benne biztos, hogy menni fog, de rögtön az első próbálkozásnál annyira megszerettem, hogy azóta nem is írtam más jellegű történetet. Mivel korábban már másban is kipróbáltam magam, és jelenleg ez áll hozzám a legközelebb, nem érzem úgy, hogy váltani szeretnék, de az ízlés változik, idővel lehet, hogy felébred bennem a vágy valami másra.

Meghatározott menetrend szerint írsz, vagy inkább akkor mikor inspirálva érzed magad?

Nincs meghatározott menetrendem – előfordult, hogy próbáltam úgy írni, de sose ment igazán, inkább begörcsöltem tőle. Ugyanakkor az sem teljesen igaz, hogy csak akkor írok, amikor inspirálva érzem magam. Inkább úgy mondanám, hogy minden reggel úgy készülök, hogy írni fogok aznap, aztán előfordul, hogy nem haladok túl sokat, olyan is, hogy amit egyik nap írok, a másik nap teljesen megváltoztatom vagy kihúzom, de olyan is, amikor valósággal kiszakad belőlem a történet.

Mit gondolsz mi a legfontosabb egy könyvben?

Azt hiszem, mindenkinek más. Van, akit az nyűgöz le, ha fordulatos a cselekmény, más a humort szereti, megint más a kedvelhető szereplőket, és ezt még hosszan lehetne sorolni. Annyi minden van, amit szeretni lehet egy könyvben.  Ami szerintem mindenképpen fontos: a jó nyelvi szint és a dramaturgia. Ha ezek rendben vannak, a többi már ízlés kérdése. Nekem talán a legfontosabb, hogy érzelmi szinten sokat kapjak az adott könyvtől, illetve nagyon szeretem, ha különleges és egyedi a stílus.

Ha az egyik karaktered bőrébe kellene bújnod, ki lenne az és miért?

Ha nagyon muszáj lenne (mert szeretek önmagam lenni, szóval igazából nem bújnék senki bőrébe), akkor talán Lillát választanám a blogomon lévő történetekből, és azért, mert ő nagyon ritka kivételektől eltekintve mindig optimista és vidám, folyton őrült gondolatai vannak, illetve tele van lendülettel és élettel – érdekes lenne úgy látni a világot, ahogyan ő látja.

Szenvedtél már írói válságban? Ha igen, ilyenkor hogyan rázódsz vissza?

Igen, sajnos már előfordult velem, többször is. Azt hiszem, végül mindig máshogy rázódom vissza, van, hogy az segít, ha olyankor napokra leállok és egészen mással foglalkozom, de olyan is előfordult már, hogy leültem és írtam, még akkor is, ha közben nem éreztem jónak és esetleg utóbb meg is változtattam. De olyan is volt már, hogy a zene vagy egy könyv segített, olyan is, hogy az elejétől végigolvastam a történetet, és amikor odáig jutottam, ahol elakadtam, már könnyedén tudtam folytatni. Szóval nálam mindig kiszámíthatatlan, mi válik be.

Írás közben hallgatsz zenét? Egyáltalán milyen műfajú zenéket szeretsz? Kedvenc előadóid? Mesélj :)

Változó, nagyon sokszor hallgatok, de akad, amikor jobban szeretem a csendet. Nagyon vegyes, amit szeretek, igazából mindig hangulattól függ. Van, hogy mesék zenéit hallgatom, olyan is, hogy klasszikust vagy szöveg nélküli filmzenéket, máskor musicaleket, máskor vegyesen mindenféle előadótól egy-egy számot, amit igazából véletlenül fedeztem fel például egy sorozatban vagy filmben, máskor olyan válogatást, amiben magyar és külföldi számok egyaránt szerepelnek, de még olyan is előfordul, hogy egyetlen számot hallgatok egész nap, mert épp az illik a hangulatomhoz vagy a történet hangulatához, amit éppen írok. A kedvenc előadóim közé magyarok közül gondolkodás nélkül Zoránt és Kulkát sorolnám, külföldiek közül talán Amy Macdonaldot és Leonard Cohent, de azért sokan akadnak, akiket nagyon szeretek.

Várható a közeljövőben új könyved?

Leghamarabb ősszel jelenhet meg tőlem új könyv, de ez még nagyon képlékeny (tekintve, hogy még most írom :)), szóval ígérni semmit nem merek.

Végül üzensz valamit olvasóidnak?

Nagyon köszönöm, hogy olvastok, rengeteget jelent nekem, hogy szeretitek a történeteimet, és hálásan köszönök minden kedvességet, biztatást, támogatást. 💗


Köszönöm szépen a lehetőséget Chiarának és a Könyvmolyképző Kiadónak!

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co