Te és a Nagyvilág | Kikyo és a könyvespolc

2019. február 19., kedd


Sziasztok!


Új rovatot indítunk méghozzá "Te és a Nagyvilág" címmel. Ebben a rovatban mindent bemutatunk ami érdekel bennünket a könyvektől a sportig. Lehetőségetek lesz jobban megismerni bennünket.

 Ötleteiteket, hozzászólásaitokat várjuk a bejegyzés alatt.


Rendes könyvmoly azt hiszem, szabályos időközönként szembe találja magát a következő súlyos problémával: „Nem férnek el a könyveim, kellene egy polc.” Ez a téma nálam most éppen több okból is aktuális, hiszen nemcsak a meglévő könyveim sírnak már egy rendes férőhely után, hanem kis családommal egy lakásvásárlás kellős közepén is járunk. Ebből kifolyólag természetesen felcsillant a szemem, hol lesz az én kis olvasókuckóm, amelynek elengedhetetlen kelléke lesz egy szuper könyvespolc.
Na de milyen is a szuper könyvespolc? Szép! Hát persze. Egyedi! Naná, akkor viszont kicsit mélyen a zsebembe kell nyúlni. De hiába is adnék ki több pénzt, sajnos azt kell mondanom, a bútoráruházak kínálata nem túl sokrétű ezen a téren. Megoldás: Csináld magad könyvespolc. Őszintén szólva először pusztán heccből kerestem rá a DIY könyvespolcokra, már csak azért is, mert a férjem – enyhén szólva – nem a barkácsolás nagymestere, a fúrás-faragás meg talán mégsem nőnek való feladat. Aztán szerintem én lepődtem meg, mennyi szuper lehetőség rejlik ezekben az alkotásokban, amit akár kisebb erőfeszítéssel is meg lehet valósítani. Úgyhogy heti érdekességként összeszedtem nektek a kedvenceimet azokból a dolgokból, amelyekből csudiszép, egyedi könyvespolcokat kreálhatunk. 

Elsőként a személyes kedvencem: az almásláda. Mert ugyebár falun lakunk (na jó, kis városban), de az tuti, hogy sokunknak van gyümölcstermesztéssel foglalkozó rokona, barátja, ismerőse, stb. Ahol gyümölcs van, ott pedig gyümölcsös láda is van. Amit némi tisztogatással, festéssel, rakosgatással gyönyörű könyvespolccá alakíthatunk.



A másik megoldás, ami rögtön belopta magát a szívembe: a létra. Esküszöm rá sem gondoltam volna. De az igazán kreatív emberek szerintem a büdös bogarat is tudják újra hasznosítani. Na nem mintha ez nem lenne jó dolog. Sőt! Itt a férjem persze rögtön megjegyezte: „Tudod te, mennyibe kerül egy ilyen létra?” Mire én közöltem, tudja-e, mennyit tudnék összeszedni, amik csak hányolódnak itt-ott elfeledve egy-egy pincesarokban. Szóval létra állítva, fejre állítva, fektetve, falra fúrva, vagy ahogy éppen a képzeletünk szárnyal…




Ahol esetleg építkezés is volt a közelmúltban, biztosan akad elfekvőben némi tégla vagy betonelemek. Ezek már csak azért is praktikusak, mert gondolom a súlyuknál fogva egyéb bonyolultabb rögzítési technikát nem is igényelnek. Csak egyszerűen egymásra pakoljuk őket, és már állnak is. Nekem ez a megoldás ismételten nagyon tetszik, szerintem hamarosan meg is fogom valósítani.


Ha nincsenek építkezésből maradt elemek, biztosan vannak régi bútorok. Ha pedig vannak régi bútorok, akkor fiókok is. Hogy ebből is milyen csodákat lehet művelni! De ha kedves gyerkőcünk tavaly gördeszkát kért születésnapjára, amire azóta még véletlen sem állt rá, akkor se keseredjünk el. Hiszen ahogy a Mancsőrjáratban mondják: „Minden régiből lehet valami új!”


Remélem, sikerült néhány érdekes ötlettel előállnom, és persze kíváncsian várom a véleményeteket, milyen szépségeket tudnánk még alkotni!

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co