TOP 5 Szerda - Nem tetsző könyvek, melyekről mégis imádunk beszélni!

2018. január 31., szerda

Sziasztok!

Kisebb kavarodás után megérkeztünk a múlt heti témával (elnéztem a heteket és mindenáron búcsúztatni akartam Januárt). Roppant nehéz téma, így nem is bántuk volna ha ki kell hagynunk, de a muszáj nagy ÚR! haha ;)

Genevieve véleménye a témában:

Csakúgy mint Coeur és Kikyo én sem szeretek leszólni egy könyvet sem, kinek a pap kinek a papné nagyon ritka hogy mindenkivel ugyanolyan véleménnyel legyünk egy könyvről és nem is ez a fontos.
Mindezekután mivel mégis írni kell valamit, nekem ők a TOP
1. Ron Rash Serenája, elolvastam de a hátam közepére sem kívánom sem a könyvet sem a nőt!
2. Tabitha Suzuma: Forbidden- Kimondhatatlan, sajnos nekem ez a téma már a nagyon meredekek közé tartozik, ezért végigolvasni sem tudtam. Igen, bőven megvitattuk Coeurral a történetet :)
3. Gail Carriger: Soulless- Lélektelen, a történelmi romantikusok nem éppen az én asztalom, ettől függetlenül Sarah McLean A csábítás kilenc szabálya sorozata mégis tetszett, de Alexiával nem tudtam megbarátkozni.....Boccs...
4. Lauren Blakely Kőkemény, a téma tetszett, humoros volt, de Mr. Holiday-t az első 5 perc után kivágtam volna az ablakon a kőkemény micsodájával együtt. Rohadt unalmas volt minden oldalon ezt hallgatni, nem kérdőjelezem meg de kit érdekel?! Minden férfinak van mégsem hallgatjuk ezt egész ÁLLÓ nap ;)
5. Estelle Laure: Tomboló fény - a csaj állandó panaszáradata egyszerűen kiakasztó, 100%-ig megértem, DE  nem nehéz a felfogásom elsőre is értettem.

    

Coeur véleménye a témában:

Számomra egy kissé furcsa az e heti téma. Ha valami ugyanis nem tetszik, -ami ritka, mert eleve az ízlésemnek megfelelő vagy az aktuális hangulatomhoz illő könyvet keresek-; akkor nem nagyon szoktam róla beszélni. Nem szeretek leszólni egy könyvet sem, hisz lehet, hogy másnak éppen az jön be, ami nekem nem tetszett. 
De hogy mégis legyen itt valami:
1.  Amber L. Johnson:Puddle Jumping -az érdekes téma ellenére, kissé vontatott és kiszámítható volt számomra. Mivel ez a közös listánk januári vállalása volt, véleményünket megosztottuk egymással.
2.  Thabita Suzuma: Forbidden- ezt a könyvet megvettem, de nem sikerült elolvasni. Sajnos a testvérszerelem számomra kissé gyomorháborgató volt.
Ezt a könyv eredeti gazdájával meg is vitattuk. Ugye Genevieve?! :)
3. Előre is elnézést kérek a következő könyv miatt. De gyakorló pedagógusként visszatérő téma szokott lenni a kötelező olvasmányok sora. Sajnos saját példával hozakodhatok elő: Jókai Mór: A kőszívű ember fiai.
Mióta olvasni tudok, könyvmoly lettem. De Jókai regényével nem sikerült 13 évesen megbirkóznom. Ugyan a könyv nyelvezete sem teszi egyszerűvé az olvasását, de legfőbb problémának azt érzem, hogy egyáltalán nem ennek a korosztálynak írta Jókai. Nem 13 évesen kellene ezzel a könyvvel találkozni. Erre jó bizonyíték, hogy szüleim kimondottan szívesen olvassák regényeit,  míg engem a kamaszkori rossz élmény teljesen eltávolított Jókaitól. Bocs...

  

Kikyo véleménye a témában:

El kell,hogy ismerjem, a Top 5 szerda minden alkalommal rendesen fel tudja adni a leckét számomra. Valahol örülök is ennek, hiszen arra kényszerít, hogy végiggondoljak olyan dolgokat az olvasmányélményeimmel kapcsolatban, amit egyébként nem tennék meg. És ez számomra pozitívum. Viszont kénytelen vagyok árnyalni magamnak az e heti témát is kissé, mert olyan könyvet nem tudok mutatni, ami nem tetszett, de imádok róla beszélni. Fogalmazzunk inkább úgy, hogy nem tetszett, de tudok/képes vagyok róla beszélni, sőt ha kell elég hosszú ideig tudok róla beszélgetni, ezzel együtt felvállalva azt, hogy nem tetszett.
Egyértelműen az első helyet foglalja el nálam ebben a témában WM. Paul Young: A viskó című olvasmánya. Vállalom a véleményemet annak ellenére, hogy tudom, a világon milliók vannak odáig érte, állítják, hogy megváltoztatta az életüket, stb. Sokáig tudnám ecsetelni a saját álláspontomat.
Szintén a listán van a blog januári közös olvasmánya, Amber L. Johnsontól a Puddle Jumping. Bár még nem értem a végére, sajnos már most látom, hogy nem igazán vagyok oda érte. De fogok tudni beszélni/írni róla, már csak azért is, mert muszáj. :)
A továbbiakban nem igazán tudok könyvcímeket kiemelni, inkább úgy fogalmaznék, nagyon nem tetszenek azok a könyvek, amelyek egy-egy általam korábban olvasott könyv, esetleg egy "befutott" regény témáját koppintják. Tudom, ezért Coeur most le fogjaharapni a fejemet :), de ezért nem szerettem meg Böszörményi Gyula: Gergő és az álomfogók c. regényét sem, mert a Harry Potter magyar "átültetése". De ide sorolnám Nógrádi Gábor Az anyu én vagyok-ját is. Ha már megírta a Petepitét (apa-fia), mi a bánatnak kell ugyanezt a sztorit elmesélni anya-lánya felállásban is? Márpedig beszélni tudok róluk, márcsak a munkám miatt is:)
Ugyanez volt a véleményem akkor is, amikor befutott az Alkonyat sorozat, erre az írók elkezdték ontani magukból a vámpíros könyveket (persze olyan Stephenie Meyer-féle vámpírokkal és vérfarkasokkal), bár ők a felejthető könyvek listájára jobban illenének nálam, mint a beszéljünk róluk listára.

   

Köszönjük hogy elolvastátok!
a GCK bloggerei AKA Genevieve, Coeur és Kikyo

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co