TOP 5 Szerda - Vicces karakterek

2018. április 4., szerda





Sziasztok!

Megérkeztünk április első TOP 5 szerdájával melynek témája vicces karakterek. Coeur és Kikyo nem egy példát tud felsorolni nektek míg én ebben a témában is megbuktam. Sebaj, majd a következő.

Genevieve a témában

Konkrétan egyetlen egy karakter sem jut eszembe ebben a kategóriában, tudom milyen meglepő nemde?
Visszagondolva talán J.K. Smith: Ismert ismeretlen könyve volt az egyetlen amely olvasása közben megfeledkezve önmagamról felnevettem. Marhára zavar hogy nem tudok mást írni mert ebből is látszik hogy mennyire beletemettem magam egy-két műfajba és nagyjából esélyt sem adtam a többinek. De ez a könyv egy mérföldkő így muszáj volt kiemelnem. Az írónő Szerelem hirdetésre könyve a várólistámon van illetve ősszel megjelenő könyvének is tuti helye van a polcomon!
Nos ma erre futotta 😟

Coeur a témában

Elsőre nem igazán jutott eszembe semmi ezzel a témával kapcsolatban. Vagyis inkább filmek jutnának eszembe, nem pedig könyvek. Nem igazán olvasok mostanában vicces könyveket és nem a memóriámról vagyok híres. Ezért igazából nem mindig vicces szereplőről, hanem inkább mulatságos könyvről írnék.
Szóval lássuk csak:
Böszörményi Gyula Gergő könyveinek egyedi figurája Monyákos Tuba,  bénázásaival és cikornyás káromkodásaival sokszor nevettetett meg minket a fiammal "pár" évvel ezelőtt. A káromkodásokat többször is fel kellett olvasnom.:)
Lázár Ervin Négyszögletű kerek erdő könyve is örök emlék lesz. Esti meseként olvastam 5-6 éves fiamnak, aki a hasát fogva fetrenget a röhögéstől, így rá kellett döbbennem, hogy a Lázar Ervin humora nem épp altatószer.
Kedvenc írónőm, Vavyan Fable nemcsak a krimi és a fantasy  műfajában alkot nagyot, de műveinek egyedi, markáns humora miatt nem véletlen a könyvei végén található figyelmeztetés: nem ajánlott tömegközlekedési eszközökön, evés vagy szülés közben olvasni őket. :) Mennyből a  csontváz és Szennyből az angyal című könyveinek pedig egyáltalán nem titkolt célja a nevetés általi hasizomfejlesztés.
De lássunk valamit a frissebb olvasmányaimból is:
Kylie Scott Stage Dive sorozatából kedvenc szereplőm Mal. Épp a karcos humora és igazán ütős beszólásai tették számomra a legszerethetőbb figurává.
Végül George R. R. Martin A tűz és jég dala regényfolyamában Tyrion, az ördögfióka nemcsak csavaros esze, de öniróniája és csípős humora miatt is az egyik legkiemelkedőbb szereplő.
"Sosem tetszett igazán a fejem, de egyelőre ragaszkodom hozzá."

+1 Most jut eszembe, majdnem kifelejtettem a humor igazi nagyágyúját! Romhányi, a"Rímhányó" Szamárfül című kötete etalon és kihagyhatatlan, ha humorra vágysz!

Kikyo a témában

A heti téma megint alaposan feladta a leckét számomra, a tréfás karakterek ugyanis számomra kimerülnek a Disney mesék szintjén, a mindig jelen lévő vicces karaktereknél. Engem a nagy mókamesterek nem igazán fognak meg, így - ha olvastam is róluk - nem maradtak meg az emlékezetemben. Kedvenc regényalakom azonban mégis passzol ide, ismerősei ugyanis gyakran úgy emlegetik, "a kópé királyfi". Ő Lestat, a vámpír, Anne Rice ikonikus alakja, aki titulusát nem vicceinek, inkább szabad szellemének köszönheti. Saját szabályai, hóbortjai szerint "él", méghozzá olyan tartalmasan, hogy az sem használhatná ki jobban az idejét, akinek véges. Lestat kalandvágyó, egyedi, úttörő jellem, akit még azok is szeretnek a szívük mélyén, akik utálni akarják. Alapmű, olvasása kötelező!
Lestaton kívül egy varázsló jutott eszembe, Schmendrick figurája Peter S. Beagle: Az utolsó egyszarvú regényéből. Az ő kis csetlő-botló, saját magából is humorforrást alkotó alakja igazán kedves, és mint kiderül, hatalmas hőst takar.
Sajnos itt el is fogyott a tudományom. Lehetne még említeni A gyűrűk ura nagy tréfacsinálóit, a hobbitokat, de be kell valljam, egyiküket sem igazán szeretem, az én nagy kedvencem Szméagol, számomra ő olyan kis megmosolyogtató a megnyilvánulásaival, nem túl irigylésre méltó sorsa ellenére is.
Kíváncsian várom, hogy társaim mit alkotnak a témában, lehet hogy "aha" élményem lesz, ha nem, akkor viszont a javaslataik alapján mindenképpen bővítem a tudástáramat.


Köszönjük!
a GCK bloggerei

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co