Értékelés - Penelope Ward: Legdrágább mostohabátyám

2018. október 3., szerda


► Penelope Ward: Stepbrother Dearest - Legdrágább mostohabátyám
► Kiadó: Könyvmolyképző
► Fordította: Benedek Dorottya
► Oldalszám: 312

► Vásárold meg itt


Fülszöveg

Nem kellene akarnod őt. 

Amikor a mostohabátyám, Elec a gimi utolsó évében hozzánk költözött, nem voltam felkészülve arra, hogy mekkora szemét. 
Utáltam, hogy bunkón viselkedik velem csak azért, mert nem akar ott lenni. 
Utáltam, hogy lányokat hoz haza a suliból és visz fel a szobájába. 
De amit a legjobban utáltam, az az volt, ahogy a testem akaratom ellenére reagált rá. 
Először azt hittem, csupán kőkemény, tetovált izmai és markáns arca lehet vonzó benne. De a dolgok új irányt vettek köztünk, mígnem egy éjjel minden fenekestül felfordult. 
Aztán épp olyan gyorsan, ahogy betoppant az életembe, már vissza is ment Kaliforniába. 
Évek teltek el, mire újra láttam Elec-et. 
Amikor a tragédia lesújtott a családunkra, újra szembe kellett néznem vele. 
És szent ég, a kamasz, akiért egykor megőrültem, most férfivá érett, aki egyenesen az eszemet vette! 
Volt egy olyan érzésem, hogy megint darabokra törik majd a szívem. 

Perzselő vágy és nyers erő. Láss a mélyére!


Mikor az októberi tematikához gyűjtöttünk ötleteket,  nekem rögtön ez a könyv ugrott be. Aztán olvasás közben kissé elgondolkodtam, hogy mennyire is illik ez a történetet ide. Mert hát valóban újraolvasom és a címe szerint testvérekről szól, bár csak mostohatestvérekről. Ebből adódóan  azonban nem a testvéri szeretetről szól.


A női főszereplő, Greta életét teljesen felkavarja édesanyja új kapcsolata, mikor az új "apa" mellé egy mostohatestvért is kap Elec személyében. Ez minden családban problémákat szokott okozni, hát még ha a "testvérek" tinédzser korúak és ellentétes neműek.


Greta kimondottan a jó kislány kategóriába tartozik. Az  a fajta gyerek, aki még a kamaszkorában sem okoz fejfájást a szüleinek. Ezért számára is megdöbbentő, hogy az első pillanattól fogva mennyire vonzódik a bár dögös, de elutasító, bunkó Elechez. Elec ugyanis bőven ad okot arra, hogy utálja. De Greta  valahogy mégis újra és újra próbálkozik, hogy feltörje Elec durva álarcát. Érzi, hogy mögötte rejtőzik a fiú valódi énje.
Kettejük élcelődő társalgásai, ugratásai remek hangulatot teremtettek a könyvben humorral oldva fel a feszültséget, ezzel roppant olvasmányossá, szórakoztatóvá téve a történetet. De ezek az ugratások, verbális pengeváltások nem a testvéri viszálykodás, civódás jelei. Szinte minden párbeszédükben ott bujkál a vonzódás, az elfojtott vágy, a szexualitás. Elec félig szándékosan és félig öntudatlanul vegyes jelzéseket ad Gretának, melyek teljesen összezavarják a lány amúgy is kusza érzéseit. Hiszen szeretné ő elfogadni, testvéri szeretettel szeretni a fiút, minden hibájával együtt, de hogy tehetné, ha a teste teljesen másképp reagál, teljesen mást akar!?


Ebben a könyvben nem kedvenc szereplőm, hanem kedvenc fejezetem volt. Nagyon tetszett az a rész, amikor Elec könyvét olvasta Greta. Nagyon jó ötlet volt ez az írónőtől, mert így a történetet újra átélhettük, de már Elec szemszögéből; megismerve a fiú valódi érzéseit, tetteinek mozgatórugóit.
És bár volt néhány nem nagyon szimpatikus figura is a történetben, vitathatatlanul a legutálatosabb Randy, Elec apja volt. Én pedig utáltam is ezerrel! Fel nem foghatom, miért kellene egy gyereknek a szülők hibáiért fizetnie! Nincs olyan bűn, melyért egész éltében büntetést érdemelne egy gyerek!


Ha Te is elolvasod ezt a könyvet, egy szórakoztató romantikus, erotikus történettel leszel gazdagabb. Jó példát kapsz arra, hogy az igaz szerelemnek nem számítanak az idő, a tér és a nehézségek; csak még édesebbé teszik a beteljesülést.


Értékelésem újraolvasva is: 5 csillag.



Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co