Értékelés | Mira Sabo: Játékszerek (Fehér gallér 2.)

2021. február 5., péntek


Sziasztok!

A könyvet még a tavalyi évben olvastam, de sajnos az értékeléseimmel eléggé le vagyok maradva. Még mindig keresem a stílusomat az értékelések írásában, nem az olvasásban. Nem szeretnék elspoilerezni semmit, de úgy meg olyan mintha kb minden könyvről ugyanazt írnám. Jó volt, Imádtam, Hihetetlen. No igen, az volt egytől egyig mindegyik, de elveszi az ízét az olvasásnak és az értékeléseim értelmét is sajnos. Új év, új lap. Majd jövőre megmondom hogy sikerült ;)

Tedd kívánságlistára! E-könyv Puhatáblás



Fülszöveg

Erőteljes, szenvedélyes, valós és végtelenül dühítő. Egy lelket perzselő bestseller, neked! Mira Sabo kinyit előtted egy ajtót. Lépj be! A Fehér gallér-sorozat folytatásában a már jól ismert, elitista milliárdos Tamássy család belső működését boncolgatja tovább, kérlelhetetlen szókimondással. A befolyásos és felkészült, ugyanakkor súlyosan terhelt férfi szereplők drága és gyönyörű játékszerei, kiváltságok és előjogok, továbbá mindennek az ára a múltban és a jelenben. Az érzéki és durva jelenetekben egyaránt bővelkedő történet pőrére vetkőzteti a múltat. Felbukkannak a kilencvenes évek leszámolásai a rendszerváltás utáni Magyarország lehetőségektől hemzsegő, tűpontosan ábrázolt miliőjében. Mélyen gyökerező titkok, egy perfekcionista családfő és a fájdalmas, begyógyulni nem képes sebek. A gazdagságban gondtalannak tűnő gyermeksorsok és egy férfi, embert próbáló életútja.

„Hatalom, pénz, befolyás, minden más csak porhintés.”
Tamássy Ábris Tibor


Na de térjünk is rá a könyvre, kezdve annak borítójával. Tetszik, egyfajta titokzatosságot sugall. Egyszerű, illik a könyv tartalmához.
A történetben visszatérünk a Tamássy család világába, azon belül pedig jobban megismerkedünk a testvérekkel. Az előző kötet tökéletes bevezetést adott ennek a résznek. A történet pontosan ott folytatódik ahol az előző részben abbamaradt.
Ebben a családban rengeteg titok bujkál a sarokban várva arra hogy végre napvilágot láthasson. Kezdve Zsolt és Áron gyermekkoráról, azokról a dolgokról amiket ők csínynek gondoltam, szerintem azonban volt köztük néhány elég durva dolog is. Az Előjogban megtudhattuk édesanyjuk féltett titkát, itt azonban kiderül az édesapa titka is.
A leírások általában untatnak, de itt egyáltalán nem volt unalmas, inkább felcsigázta a kíváncsiságomat. Rengeteg dolog megbotránkoztatott, kegyetlenségnek tartottam ami a könyvben történik, mindeközben mégis izgatottan vártam mi fog történni a következő oldalakon. Áron és Szófia kapcsolata azt hiszem ebben a könyvben élte mélypontját, innentől már csak a felfelé szárnyalás következhet. Elég érdekes módszerekkel próbálták úgymond "betörni" a lányt. Ami érdekes hogy eközben Szófia és Zsolt között is kialakult egyfajta "kapcsolat", be kell valljam én egyáltalán nem vagyok nagy rajongója Zsoltnak. Azonban voltak helyzeteket amiket sokkal jobban kezelt öccsénél, másrészről ő volt a vállon ülő gonosz, aki arra várt hogy kihasználhassa öccse gyengeségeit és a saját javára fordítsa. Érdekes volt olvasni, hogy milyen könnyen manipulálható az ember és milyen könnyen el lehet vele hitetni hogy ő irányít. Látszik hogy a történet mögött rengeteg kutatással töltött idő lapul.
A könyv hozta az írónőtől várt színvonalat, a világ melyet alkotott nem mindennapi, viszont nagyon erős valóságalappal rendelkezik, hiteles. Izgatottan olvastam, azonban én nem szeretnék ebben a világban élni. 

UI.: Elnézést kérek a késői értékelésért, nehogy bárki is azt higgye hogy nem kedveltem a történetet, mert ez nem igaz :)

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co