TOP 5 Szerda - Felejthető könyvek

2018. január 17., szerda


Sziasztok!

Mint azt láthatjátok mi is csatlakoztunk a Top 5 Szerda "kis" csoportjához és bizony az első bejegyzésünk is megszületett, amivel feladták a leckét mivel nem volt éppen könnyű menet összehozni és egyáltalán kitalálni hogy melyik könyvre nem emlékszünk. Mert ezek ugyebár a felejthető könyvek!

Genevieve a témában: Először is hogyan emlékezzek valamire amit elfelejtettem? Na, mindegy végignéztem a tavalyi és az előtti olvasmánylistámat és őket találtam.
Amie Kaufman - Megan Spooner: These Broken Stars - Lehullott csillagok, arra emlékszem hogy egyáltalán nem voltam odáig a könyvért és ezért sok időbe tellett elolvasni, de hogy mi volt benne?! (bocsi...)
Gail Carriger: Soulless - Lélektelen, a borítót a mai napig megismerem, de a történetről halvány lila gőzöm sincs, tudom hogy sokan szeretik a sorozatot és sajnálom hogy én kivétel vagyok.
Katy Evans: Real - Valós, számomra furcsa hogy a felejthető könyvek közé tartozik, mivel alapvetően szeretem az  írónő könyveit.
Sajnos Gayle Forman: Csak egy nap könyvét is ide tudom sorolni ami szintén sokak kedvence, de nekem semmi nem jut eszembe vele kapcsolatban.
Végül pedig Sierra Cartwright: Megkötve, na erről a könyvről annyit tudok hogy szerettem, a második részt is elakartam olvasni de sajnos a feledés homályába merült, újraolvasós lesz!

Coeur a témában: Hű, ez a kérdés gondot okoz. Ha valamire nem emlékszem, akkor hogyan írjak róla!? Imádok olvasni, de nem szoktam feljegyezni a könyvcímeket, amiket elovasok. Tehát a múlt évi kb. 50 könycímét sem tudom felidézni... Nem a memóriámról vagyok híres, vagy csak a korral jár :-)
K.A. Tucker: Tíz apró lélegzet - egynek jó volt, csak erre emlékszem.
Meghan March: Vágy- a címe is mutatja, hogy erotikus könyv volt, és biztosan tetszett is, mert angolul elolvastam a 2. és 3. részt is.
Colleen Hoover: Never, never- szeretem Colleen könyveit, de erről a könyvről csak annyi emlékem van, hogy könnyű olvasmány volt.
Az utóbbi kettőről csak annyi, hogy mindkettő tetszett annak idején, de sajna már nem tudom, miről szólnak, így újra fogom olvasni őket:
Laurelin Paige: Utolsó csók
Kresley Cole: Méreghercegnő - ennek már neki is álltam.

Kikyo a témában: Felejthető könyvek? Első hallásra felháborodtam. Hogy lehet egy könyvet elfelejteni? Ha jó volt, azért marad meg, ha nem, akkor meg azért. Úgyhogy elkezdtem gondolkodni, találkoztam-e én egyáltalán olyan (középszerű?) könyvvel, ami a felejthető kategóriába tartozik. 
Nos, ha így is áll a helyzet, azt valószínűleg elfelejtettem. :) Aztán bevillant valami. Szégyen, nem szégyen, be kell vallanom, magyartanár létemre Tamási Áron: Ábel a rengetegben c. regényét minden évben újra kell olvasnom, ha 8. osztályosokat tanítok, mert bizony nem emlékszem a cselekményre. Sajnos ez az a könyv, amellyel a mai napig képtelenek voltunk összecsiszolódni. Igen, egy tehát eszembe jutott. Na de öt??? Az nem lehet. Aztán megint a felismerés, de bizony, lehet. Ugyanis bármennyire tetszett egy könyv akkor és ott, amikor olvastam, az idő bizony nagy úr, és helyenként meg tudja koptatni az emlékeket. Lássuk tehát, nálam mi is kopott. Visszaemlékezve kamaszkoromban rengeteg Leslie L. Lawrence könyvet olvastam. Egymás után faltam őket, (még dedikált példányom is van!), ma már viszont elég soknak nem tudnám felidézni a tartalmát. Persze köztük is vannak meghatározók, amelyek nem koptak meg, de a többség sajnos igen. Nos igen, így már kettő. Aztán, ha belegondolok, így járt még: Alexandre Dumas - Adolf Mützelburg: A világ ura I-II. (A Monte Cristo grófja c. regény folytatása, amit szó szerint ronggyá olvastam), Kaffka Margit: Hangyaboly (főiskolai kötelező olvasmány - úgy látszik a kötelezőkkel nem vagyok túl jóban) és számomra is meglepő módon J. K. Rowling: Harry Potter könyveinek 6-7. része (Harry Potter és a Félvér Herceg, Harry Potter és a Halál ereklyéi). Bár itt közel sem hiányosak az emlékek annyira, mint az előzőek esetében. És milyen érdekes, hogy ifj. Alexandre Dumas-tól származik egy idézet, ami a téma kapcsán eszembe jutott: "Az a mű, amelyet elolvasnak: él, az a mű, amelyet másodszor is elolvasnak: megmarad."

Köszönjük hogy elolvastátok!
a GCK bloggerei

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co