Értékelés | Jennifer L. Armentrout: White Hot Kiss - Perzselő csók

2018. december 30., vasárnap

Képtalálat a következőre: „jennifer l armentrout white hot kiss”
https://booksnacksblog.wordpress.com/tag/the-dark-elements/

Jennifer L. Armentrout: Perzselő csók
Eredeti cím: White Hot Kiss
Sorozat: Komor elemek
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Komáromy Zsófia
Oldalszám: 474

|Tedd kívánságlistára!| Rendeld meg!|

Fülszöveg

Az ​első csók az utolsó lehet.

A tizenhét éves Layla nem vágyik másra, csak normális életre. Szeretne beilleszkedni az iskolában, és rendes randira menni a dögös Zayne-nel, akibe egy örökkévalóság óta bele van zúgva. Az a gond, hogy Zayne úgy bánik Laylával, akár a kishúgával – ráadásul a lány élete csöppet sem normális. Layla félig démon, félig gorgó, és olyan képességekkel rendelkezik, mint senki más. És bár Zayne őrző, azaz a gorgók közé tartozik, akiknek feladata a démonok levadászása és az emberek védelme, Layla csókja megölne bárkit, akinek lelke van – beleértve Zayne-t is.

Aztán a lány megismerkedik Rothtal: a tetovált, pokolian szexi démonnal, aki azt állítja, hogy minden titkát ismeri. Layla tudja, hogy távol kéne tartania magát tőle, de nehéz ellenállni a kísértésnek, amikor ezzel a fiúval végre nem akadály a csókolózás. Ha megbízik Rothban, azzal végleg tönkreteheti az esélyeit Zayne-nél, miközben árulónak bélyegezheti az őrzők családja, akik felnevelték. Ám miután Layla egy erőszakos démon-összeesküvés kellős közepén találja magát, az ellenség csókja egyszeriben semmiségnek tűnik a közelgő világvégéhez képest.

TBR Jar közös listánk utolsó kötete Jennifer L. Armenttout: Perzselő csók című könyve. Mindenféle előzetes tájékozódás nélkül vágtam bele az olvasásába, így örömmel döbbentem rá, hogy ez egy fantasy. 
Egy igazi, remekbe szabott fantasy! Ahol a vízköpők életre kelnek, ahol a gonosz és a jó vívja végtelen harcát. Persze annak eldöntése, hogy ki a gonosz és a ki a jó, nem mindig egyszerű, sőt!
A főszereplő, Layla élete hatalmas fordulatot vesz, mikor találkozik Roth-tal, a dögös fődémonnal. Eddigi élete sem volt igazán egyszerű, hisz bár az őrzők közt éli mindennapjait, mégis kívülálló félvérsége miatt; de Roth megjelenésével minden megváltozik. Súlyos titkok kerülnek napvilágra, melyek megrengetik világát. Lehet-e, hogy egy démon mindig igazat mondjon? Akiket családjaként szeret, azok tényleg becsapják, kihasználják? Vagy csak védeni próbálják? Mit akar tőle az alvilág? Kiben bízhat az életéért folytatott harcban? És mit kezdjen zűrzavaros érzelmeivel?
Igazán lebilincselő, izgalmas, fordulatos, olykor humoros fantasy, melyből természetesen nem hiányozhat a romantikus szál, a szerelmi háromszög.
És még valami, ami miatt nagyon szeretem ezt a műfajt: mindig felszínre hoz egy-egy komoly gondolatot is. Mint például a szabad akarat létét vagy nem létét.
Roth szerint a szabad akarat csak illúzió, önámítás, valójában nem is létezik. De ha ez igaz, akkor mi értelme van a mennynek és a pokolnak?... Vagy a felelősség alól, a rossz döntéseink következményeinek súlya alól kívánjuk magunkat felmenteni azzal: " Hogy de kérem, ez az egész már előre elrendeltetett, nem tehettem ellene!"?
Laylának is nagyon sok kérdése van, melyek egy részére választ is kap a történet során, de ezzel csak a jéghegy csúcsát kapargatja. Hisz a válaszok csak újabb és újabb kérdések sorát nyitják meg számára és az olvasó számára is. Olyan ez a könyv, mintha épp csak beleolvastam volna egy izgalmas történet első fejezetébe. És persze a legizgalmasabb résznél ért véget!
Szerencsére itt a folytatás! Olvasásra fel!

Értékelésem: Csillagos 5!

Az első regényem volt Jennifer L. Armentrouttól a Perzselő csók, de biztosan nem az utolsó. Két okból is repes a szívem ezzel a könyvvel kapcsolatban: egyrészt új kedvencet avattam, amit már régen mondhattam el magamról, pedig nagyon sok jó könyvet olvastam, másrészt, hogy a napokban (egészen pontosan dec. 17-én) megjelent a folytatás is Dermesztő érintés címmel, úgyhogy rövidesen bele is vethetem magam a folytatásba. De nézzük, mi is hálózott be engem ennyire. A történet ismét a fantasy egyik gyöngyszeme, amely újabb mitikus lényekkel, az őrzőkkel bővítette ki képzeletbeli világom lakóinak tárházát. Megalkotásukért csillagos 5-ös az írónőnek. A történet főhőse viszont a félig őrző félig démon Layla, az ó szemszögéből ismerhetjük meg az eseményeket. - Kivéve a végén a bónusznovellát, amitől egyszerűen elaléltam. Rögtön felmerült bennem, hogy kár, hogy Roth nézőpontjából nem tudunk meg többet. - Layla egyébként nekem mindvégig nagyon szimpatikus volt, valahogy átéreztem a helyzetét és a problémáit. Zayne jelenlétében tényleg sokszor gyerekesen viselkedett, de szerintem ezt maga a fiú és az őrzők váltották ki belőle, akik sosem tekintették a lányt egyenrangú partnernek. Nekem is az volt az érzésem, hogy igazából kihasználják Layla képességeit, hogy a saját dolgukat könnyítsék. (Lehet, hogy túl könnyen azonosultam Roth gondolkodásával.) Érdekes volt szembesülni vele, hogy nem minden fekete-fehér, sőt, lehet, hogy akkor sem, ha egyértelműen annak kellene lennie. És nem feltétlenül kellett ehhez Petr alakja, az ő megjelenése előtt sem tekintettem makulátlannak az őrzőket. A történet végi fordulat persze nagyon sok mindent megmagyarázott, és más megvilágításba helyezett, alapvetően azonban nem változtatta meg az általam korábban kialakított képet. Aki viszont rögtön belopta magát a szívembe, az Roth volt. Ilyenkor el tudok játszadozni a gondolattal, hogy ha ilyen a pokol, simán érdemes lenne bepróbálkoznom az elkárhozással.;) Egyszerűen zseniális az írónőtől, hogy Roth alakjából igazi természetességet lehetett érezni, ahogy az őrzőkben is kivehető volt a képmutatás. Roth szókimondása, pimaszsága, és az, hogy mindig lehetett rá számítani, egyszerűen levett a lábamról. (És a testi adottságait még nem is említettem!) Nagyon drukkolok, hogy a hajtépős függővég kedvezően folytatódjon, és szerintem nem árulok el nagy titkot, ha kinyilvánítom Roth párti vagyok. Úgyhogy bízom a nagyfőnökben.
Mindenképp szeretném megemlíteni a könyv humorát is. A kellő mennyiségű kaland és dráma mellett sokat lehetett rajta nevetni, egyik kedvencem ezzel kapcsolatban Roth névadási módszere. Szerintem ennek köszönhetem, hogy minden előzetes fóbiám ellenére Bambival még én is meg tudtam barátkozni. Igazi egyéniség:) Az eddigiek ismeretében biztosan nem fogom sokáig halogatni a folytatást, a 2. rész borítója miatt úgyis a tíz körmömet fogom lerágni a történések miatt. Végül pedig ugyebár mindig elgondolkodom, kinek ajánlanám: Fantasyrajongóknak kötelező olvasmány. Romantikusoknak ajánlott, az ifjúsági és a ya kedvelőinek kötelezően ajánlott. 

Egyszerűen 5*!

Kedvenc szereplők: Roth, Bambi

Kedvenc jelenet: Amelyekben Cayman is szerepel:)

A film, amit ezek után biztosan meg fogok nézni: Az ördög ügyvédje


Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co