TOP 10 könyveink 2020-ban

2021. január 29., péntek

Sziasztok!

Végre mindhárman eljutottunk odáig, hogy összegyűjtöttük 2020-as kedvenceinket :) Hozzászólásban várjuk a ti TOP 10-es listátokat is ;)

Genevieve

  

Magyar nyelvű olvasásaim közül muszáj kiemelnem két könyvet, az egyik Jewel E. Ann: Zajlik az élet a másik pedig Leylah Attar: A Serengeti köde. Mindkét írónőtől fogok még olvasni, mert ahogyan írnak, amilyen érzésekkel telítik könyveiket, az zseniális.
Most pedig evezzünk zavarosabb vizekre, következzenek kedvenc könyveim dark romance kategóriában. Az első kedvencem Natalie Bennett: Lawless Kingdom c. könyve. A könyv hangulata, teljesen libabőrös lettem. Remélem 2021-ben olvashatom végre a második részt is :)
Ha TOP 10 akkor ki az az írónő, akinek a könyve nem maradhat le a listámról? IGEN AMO JONES! In Fury Lies Mischief c. könyve volt a kedvencem az idei megjelenései közül. Egy igazi sötét történet csavarokkal, egyedi karakterekkel. 
Nem igazán tudtam eldönteni hogy S.M. Soto melyik könyvét tegyem fel a listámra, ugyan Chasing the Moon c. könyve hatalmas kedvencem lett, imádtam minden egyes percét, mégis inkább Bury Me with Lies c. könyve az amit kiemelnék. 4 hosszú hónapig vártam, hogy megjelenjen. Mikor végre a kezembe vehettem és a végére értem még a lélegzetem is elállt tőle. 
Következő kedvenc írónőm Anne Malcom, Splinters of You c. könyve volt az abszolút befutó tavalyi megjelenései közül. Ez a történet merőben más volt mint a tőle megszokottak. A legsötétebb könyv amit valaha írt, horror, romantikus, misztikus, krimi?! Nem tudod konkrét kategóriába sorolni, mert ez a történet mindezeknél sokkal több.
Tavaly ismerkedtem meg Callie Hart történeteivel is, kedvencem pedig a Riot House lett, olyannyira hogy papír kiadásban is meg kellett vásárolnom. Wren Jacobi pedig kedvenc főszereplőmmé lépett elő, persze a TEKC és a MM főhősei után XD
Dani René könyveit a korábbiakban is volt szerencsém olvasni, még A Cut So Deep c. könyve hagyott mély nyomot bennem. Teljesen elvesztem a történetben.
2020-as év nagy felfedezettje volt nekem, Thandiwe Mpofu, aki az It's Just High School sorozatával megvett kilóra. Igaz, eddig sajnos csak 2 rész jelent meg, de faltam az oldalakat. Elképesztő az írásmódja, érzelmekkel, vággyal és izgalommal teli történeteket ír, kár lett volna kihagyni. 
"Lilac. Love smells like lilac. Love is lilac." ez az idézet a mai napig megragad bennem. Tavaly első könyvem B.B. Reid írónőtől Lilac címmel jelent meg, ami egy reverse harem történet, de nem is akármilyen. Sokszor voltam dühös, rengetegszer sírtam és nevettem olvasása közben, tehát nem maradhat le kedvenceim listájáról sem.

Coeur



A 2020-as top 10-es listám élére  Böszörményi Gyula: Barnum-rejtély  és Kepes András: A boldog hülye és az okos depressziós című könyvei kerülnek fel. Számomra mindkettő író a zseniális kategóriába tartozik, egyszerűen mindent el kell olvasnom, amit csak írnak!
 A következő három könyv is magyar szerzők műve. Az év folyamán Baráth Viktóriától 5 könyvet olvastam. Ezek közül  Az igazság árnyékában volt a kedvencem. R. Kelényi Angelika Caroline Wood sorozatával is megismerkedhettem tavaly, de nekem még mindig a történelmi romantikus könyvei tetszenek jobban. Így a listámra a Lánynevelde 2. került fel. On Sai könyvei pedig mindig kuriózumok, annyira egyedi és különleges fantáziával van megáldva az írónő. Ezt újfent bizonyította az álruhában című könyvével.
És még mindig egy magyar szerző műve következik. Sienna Cole számomra mind ez idáig ismeretlen írónő volt. De Genevieve annyi jót mondott könyveiről, hogy muszáj volt már nekem is olvasnom tőle valamit. Az Elmejáték igazán remekbe szabott thriller, így mondanom sem kell, hogy ezután keresni fogom az írónő többi regényét is.
Toplistám következő darabja egy igazi gyöngyszem. Sejal Badani: A mesemondó titka az egzotikus Indiába kalauzolt el, megmutatva annak ezerszínű szépsége mellett a kasztrendszerből adódó árnyoldalát is. Igazi remekmű!
És persze nem hiányozhatnak a listámról a fantasy műfaj remekei sem. Még a 2019-es évről "hoztam át" két trilógia befejező kötetét, azzal a fogadalommal, hogy mindenképpen elolvasom őket. Jeff Wheeler: A király árulója illetve Robin LaFevers: Halandó szív című könyvei hozták is az elvárt színvonalat. És persze nem maradhat le a listámról Holly Black: A semmi királynője című könyve, ami igazán ütős befejezése lett A levegő népe trilógiának!

S bár tudom, hogy már megvan a 10, de muszáj egy ráadást is hozzátennem a toplistámhoz. Andrzej Sapkowski regényfolyamára, a Vajákra fiam hívta fel a figyelmemet. Igaz, ő a regényekből készült filmsorozattal ismerkedett meg, de egy jó történetet nekem először olvasnom kell! Első lendületből mindjárt három részt faltam fel Riviai Geralt történetéből, és eddig a második rész, a Végzet kardja a kedvencem. Természetesen folytatása következik! (Nagyon remélem, hogy filmes változatban is!) 

Kikyo



Jól indult a 2020-as év, hiszen mindjárt januárban a kezembe került Cath Crowley: Szavak kékben c. regénye, amely szerintem nemcsak az éves, hanem örökérvényű kedvenceim táborát is erősíti. Iszonyat nagyot szólt nálam Sienna Cole: Elmejátéka. Ez volt az első könyvem az írónőtől, de teljesen biztos vagyok benne, hogy nem az utolsó. Diana Wynne Johnstól A vándorló palota már régóta várólistás volt, örülök, hogy tavaly sort tudtam keríteni a könyvre és a filmre egyaránt. A japán kultúra rajongójaként ki nem hagynám a felsorolásból Ana Johns: Nő fehér kimonóban c. könyvét, rengeteg papírzsepi esett áldozatul olvasás közben. És persze nincs kedvenc lista Cassandra Clare nélkül, aki nálam szuperlatívusz, de idén is csak egy könyvet hozok tőle, hogy ne vele legyen tele a tpo10-em. Ezúttal Az éjsötét királynőre esett a választásom. Félve álltam neki anno J.K. Rowling és szerzőtársai által alkotott Harry Potter és az elátkozott gyermek olvasásának, de ha rágondolok, még most is lúdbőrzök, annyira jó volt! A 2020-as toplistám bővelkedik magyar szerzőkben is, Eszes Rita Illangók sorozatából a Perkák lett a favoritom, nagyon várom, hogy folytatódjon a sorozat. Lana Millantól pedig a Raziel 2. része lopta be magát a szívembe. Ahogy az év eleje ütős volt, úgy a vége is, előolvasója lehettem a Bodnár Gyöngyi Gina által szerkesztett Stigma c. antológiának. Imádtam minden sorát, brutálisan jó könyv lett! És ahogy Cassandra Clare nélkül, úgy Leigh Bardugo nélkül sincs nálam top10. Úgyhogy végül, de nem utolsó sorban kerüljön ide a Pusztulás és felemelkedés

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co