TOP 5 Szerda - "Itt én is szívesen élnék!"

2021. február 3., szerda


Sziasztok!

Olvasás közben biztosan éreztétek már azt hogy "Itt én is szívesen élnék"! Tudom, mert minden alkalommal így érzek! A heti TOP 5 Szerda téma pedig: Otthon, édes otthon. TOP 5 könyves hely, ahol szívesen élnétek. Elsősorban egy kitalált világra gondolunk, de ha neked mondjuk NY tetszik, csak rajta :) - GR, TOP 5 Wednesday

Genevieve

Azt hiszem ismételten magammal szúrtam ki a legjobban, mivel fantasy olvasásban eléggé le vagyok maradva. Úgy két évvel xD vagy hárommal, egy idő után már nem számoltam xD Sőt nagy részben dark romance könyveket olvasok, ezt pedig már lehetetlen tetézni. De azért nekiugrok hátha sikerül :)

Kedvenc írónőm (már nem is mondom, hogy kiről beszélek, úgyis mindenki tudjaxD)  MANIK c. könyvében volt egy helyet melyet
Midnight Mayhem-nek neveztek, ami egy felnőtt cirkusz. Mikor megtudtam hogy az írónő megírja a Midnight Mayhem sorozatot, szinte ujjongtam!!! Egy sötét, mégis színekben, izgalmakban gazdag hely. Egy-kétszer simán ellátogatnék oda, hogy vethessek egy pillantást a helyre ;) 
A következő hely ahova ellátogatnék, közel sem annyira sötét mint az előző, de ugyanolyan veszélyekben gazdag. Ez a hely pedig a Serengeti, Leylah Attar: A Serengeti köde c. könyvéből. Ez a hely egy álom, csodálatos, rengeteg a látnivaló, ugyanakkor rendkívül veszélyes :) Pont nekem való!

A következő helyszín, Balsam Grove, Észak Karolina. K.K.Allen Waterfall Effect-je már akkor elvarázsolt, mikor konkrétan ki sem nyitottam a könyvet! Ez a borító valami eszméletlenül gyönyörű!!!! Olyan csodálatosan írja le a helyeket az írónő, hogyha becsukod a szemed te magad is láthatod :) A vízesések, a táj, eszméletlenül gyönyörű!!!
A felsorolásomból nem maradhat ki J.K. Rowling Harry Potter sorozata sem. Rengeteg csodás és/vagy veszélyes hely található a könyvekben, nekem mégis maga a Roxfort a kedvencem! Csodálatos helyen fekszik, és maga az épület is gyönyörű. 
Az én TOP 5 listámból sajnos csak top 4 lett :) Írhatnám még Amo Jones The Elite Kings Club sorozatának kastélyait és villáit, de már biztosan unjátok tőlem hallani, mennyire szeretem ezt a sorozatot. xD

Coeur

Nagyon szeretem a fantasy világát, de ha belegondolok, nem igazán vágynék az írók
által megálmodott világokban élni bármilyen színesek és érdekesek is ezek a világok. Hisz többségükben annyi veszéllyel, annyi vérszomjas lénnyel kellene szembenéznem, amihez én nem vagyok elég bátor. Talán azért van egy-két kivétel. Az egyik mi más is lehetne, mint
Harry Potter világa? Szívesen élnék a Roxfort birtokon vagy lennék boltos a Cizkornyai és Patzában.
A másik hely
Cassandra Clare által megálmodott Idris, a Nephilinek gyönyörű otthona lenne, ahol valahogy csak "eltengetném" az életemet.
Ha a való világból választanék új otthont magamnak, akkor az egyik bizonyára Böszörményi Gyula bárójának otthona, az Ambrózy villa lenne, mert nem csak a hely szépsége, de a szelleme is vonzó számomra. A másik a spanyol főváros lenne, hisz R. Kelényi Angelika olyan érzékletesen, olyan
részlet gazdagon írt róla a
Barcelona, Barcelona című könyvében, hogy azóta is él bennem a vágy, hogy egyszer én is megcsodálhassam a város szépségét.

Végezetül még egy választás a fantasy világából: Hobbit-falva a Gyűrűk urából. A táj egyszerűen gyönyörű, a házikók pedig egyediek legömbölyített formáikkal. Nem mellékes, hogy nagyon környezetbarát építmények és egyéni igényekhez igazítva 3 nap alatt el is készítik.  Szóval, míg a Ladánybene 27 szerint "kell egy ház lenn az óceán partján, majd ha végleg visszavonultam", én  nyugdíjba vonulásomra egy kis hobbit házzal is beérnem Új-Zélandon :-)
A modern vagy a hagyományos stílus is jöhet! Hát nem gyönyörűek?



Kikyo

Nagyon örülök, hogy ismét Top5 szerdázunk, hiszen a februári témák mindhármunknak nagyon bejöttek. Elsőként lássuk tehát azokat a könyves helyeimet, ahova magam is szívesen ellátogatnék. Ne lepődjetek meg, ezek többnyire melegebb éghajlaton lesznek, különösen most, hogy nálunk elég csekélyke a hőmérséklet. 

Elsőként pl. itt van
Cath Crowley: Szavak kékben c. regényének Csendes-óceán parti kisvárosa (sajnos a nevére már nem emlékszem), amely nemcsak hangulatával, hanem a Hoowling Books-szal, a különleges könyvesbolttal is belopta magát a szívembe. Szerintem álmaim lakhelye lenne. Több olvasmányom során kalandoztam már Olaszország tájain, de leginkább azóta vágyom az olasz tengerparti kisvárosokba, mióta Amy Harmon: Homokból és hamuból c. könyvével megismerkedtem. Még a háborús kerettörténet sem tudta megingatni a szememben a regény helyszíneinek csodáját.

Mivel ízig-vérig fantasy rajongó vagyok, egyértelműen nem maradhatnak ki a felsorolásból a fiktív helyszínek. És hova máshová kívánkoznék elsősorban, mint az árnyvadászok hazájába,
Idrisbe. Bevallom, Alicante démontornyait simán megnézném, ha léteznének. Ugyancsak szívesen élnék Völgyzugolyban, Tolkien örök klasszikusának, A gyűrűk urának tündék lakta vidékén, ami a könyvben és a filmben egyaránt a szívem csücske lett.

Végül, de nem utolsó sorban, ha valami izgalomra vágynék, feltétlenül ellátogatnék a Stephanie Garber által alkotott
Valendára, ahol addig járnék Legend mester nyakára, amíg meg nem hívna a következő Caravalra. Valószínűleg nem is akarnék többé eljönni onnét. 





* képek forrása google.com és a pinterest.com

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co