Szerzők a középpontban hét Ludányi Bettinával | 2. nap | Interjú

2021. február 23., kedd

 

 Sziasztok!

"Szerzők a középpontban" hetünk második napján egy interjút készítettem Ludányi Bettina írónővel. Az interjúban egy kicsit közelebb kerülhetünk az írónőhöz és folyamatban lévő könyvéről is mesélt egy kicsit. Olvasd el, kár lenne kihagyni! ;)


Mindig is író akartál lenni? 

Nem. Tulajdonképpen sosem akartam író lenni. :) Meg sem fordult a fejemben. Csak elkezdtem, élveztem, aztán elültették a bogarat a fülemben. Így indult a pályám.

Mikor kezdtél el írni? 

Általános iskolás koromtól írok történeteket. Hivatásszerűen 2017-ben.

Hány könyvet írtál eddig?

Hetet írtam eddig, ami megjelent. Most írom a nyolcadikat, ami a Festménybe zárt lelkek. Az első könyvem, Az egyetlen menedék már nem kapható. A második regényem, a Mennem kell, először 2018-ban jelent meg, majd 2020-ban újra egy bővített és átdolgozott kiadásban.

Melyik a kedvenced? 

Nem tudnék megnevezni kedvencet. A Mennem kell örökre szerelemregény lesz számomra, ám ahhoz érzelmi szálak fűznek. Viszont ez teljesen más dolog.

Miért pont pszicho-thriller és krimi műfajban írsz?

Mert ez a műfaj érdekel. Imádom a pszichológiát, amelyet szuperül be tudok illeszteni a regényekbe. Plusz ez a műfaj ad egy olyan teret, ahol szabadon mozoghatok akár a durvább témákban is.

Szerinted mi a legfontosabb eleme az írásnak?  

Szerintem minden eleme ugyanolyan fontos, mindegyiknél ott kell lenni, időt és energiát kell belefektetni. A kutatómunka ugyanúgy elengedhetetlen, mint az írástechnika, és én még ennél is tovább mennék: az író lelki állapotát és koncentráltságát sem szabad figyelmen kívül hagyni.

A cselekményt vagy a karaktereket "találod ki" először? 

Változó. Hol így, hol úgy. Sőt, a Kettőnk titkánál a téma volt meg előbb, utána a karakter, és végül a cselekmény. A Mennem kell-nél pedig a karakterből indultam ki.

Mennyi időt töltesz kutatással? 

Rengeteget. :) Ezt nem lehet számszerűsíteni. Akár több hónapot is. Dokumentumfilmeket nézek, könyveket olvasok, egyeztetek szakemberekkel, pszichológust keresek, előadásokra járok, tanulmányokat olvasok. Elképesztően sok kutatómunka áll a regényeim mögött.

Melyik könyved írását élvezted a legjobban?

Én mindegyiket élvezem. Mindig az épp aktuális az, amelyik elvarázsol.

Jelenleg melyik könyveden dolgozol? 

A Festménybe zárt lelkeket írom éppen, ami idén ősszel fog megjelenni. A központi témák a sorozatgyilkosok, a nőiség és a művészet lesznek. Ez a regény egy görbe tükör lesz egy krimibe ágyazva.

Mesélnél róla egy keveset? 

A regényben szereplő festő már a Mögötted! c. regényben is megjelenik. Sőt, több szereplő is vissza fog térni ebben a könyvben. A művészetet akartam a középpontba állítani, majd kitaláltam, hogy a sorozatgyilkosokról még nem írtam. Ezt a két témát ötvöztem, aztán elkezdtem a kutatómunkát. Később született meg bennem az ötlet, hogy mivel a festő áldozatai alapvetően nők lesznek, hozzáadhatnék a regényhez egy extra témát, ami a nőiség és a nőiesség. Azt gondolom, hogy ez a regény nemcsak szórakoztatni fog, hanem sok tanulságot is találnak majd benne az olvasók – főleg a nők.

Ha feltehetnél három kérdést egy szerinted nagyon sikeres írónak, ki lenne az és mi lenne a három kérdésed? 

Stephen Kingnek tenném fel, és fogalmam sincs, melyik lenne az a három. Annyira zavarban lennék, hogy meg se tudnék szólalni. :)

Ha három szóval kellene jellemezned magad, mi lenne az a három szó?

Kíváncsi. Empatikus. Érdeklődő.

Ha az egyik könyvednek megvennék a filmes jogait és eldönthetnéd hogy kik játsszák a karaktereket, te kiket választanál? 

Attól függ, melyik könyv lenne az. Minden regényhez választok színészeket vagy modelleket a karakterekhez.

Kérlek ossz meg velünk valamit, amit az olvasóid biztosan nem tudhatnak rólad!

Nem tudom, mit nem tudhatnak rólam. Tulajdonképpen elég nyitott vagyok az olvasóimmal, főleg azokkal, akik a csoportomban is benne vannak. Ha valaki jobban meg szeretne ismerni, akkor csatlakozzon nyugodtan. https://www.facebook.com/groups/130066381043156

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co