Értékelés | Tormási Vyktória: Szerethetetlen

2021. március 10., szerda


"Először is le kell szögeznem, hogy a Szerethetetlen nagyon is szerethető kis történet, dacára a nem könnyű témának. Emellett annyira valóság szagú, hogy nem lepődnék meg, ha tényleges történéseken alapulna.. (...) Ebből a történetből nem hiányzik semmi! Ez így kerek, sallangmentes. Mintha csak patikamérlegen mérte volna ki az írónő, hogy ennyi és nem több!" - Coeur, GCK's Book Review Blog

Tedd kívánságlistára! E-könyv Rendeld meg!



Fülszöveg

Zé maga a megtestesült rosszfiú. Cigaretta, alkohol, drogok, nők és illegális motorversenyek teszik ki az élete nagy részét. De vajon rejtőzik még több is e mögött a zord álarc mögött? Meg tudunk érteni valakit, aki az egész világ ellen harcol? Képesek vagyunk akkor is erősnek maradni, ha a világ összeomlik körülöttünk?
Lénát a sors sodorja Zé mellé, és olyan döntéseket kell meghoznia, amire soha nem számított. Zé az, aki felforgatja a hatalmas, írói álmokkal rendelkező, bölcsész diplomás lány életét. De mit akar ő igazán?
Felülmúlja a szerelem az élet törvényeit? Vajon elegendő szeretni valakit ahhoz, hogy jobb emberek legyünk? A sors mindig kegyes hozzánk?


Először is le kell szögeznem, hogy a Szerethetetlen nagyon is szerethető kis történet, dacára a nem könnyű témának. Emellett annyira valóság szagú, hogy nem lepődnék meg, ha tényleges történéseken alapulna..
De vegyük csak sorra.
Engem kezdetnek mindjárt a cím ütött meg: Szerethetetlen? Kétszer is neki kellett rugaszkodnom az értelmezésének. S bár a történet elején már elhangzik egy szereplő szájából ez a kifejezés, valahogy mégis majdnem csak a legvégén értheti meg az olvasó a szó mögött rejlő igazi tartalmat. 
Aztán a második dolog, amit a könyv kézbe vételekor gondoltam: "Csak ennyi?" Hisz mindössze 114 oldal. Fantasy rajongóként megszoktam, hogy a könyvek 500-600 oldalasak, sőt... DE! Ebből a történetből nem hiányzik semmi! Ez így kerek, sallangmentes. Mintha csak patikamérlegen mérte volna ki az írónő, hogy ennyi és nem több!

A két szálon futó cselekmény egyik főhőse Zétény. (Zárójelben megjegyezném, hogy imádtam a névválasztást! Végre nem valami divatos, "puccos" angol név!) Olyan hitelesre sikeredett az ő alakja, hogy meg kell gyanúsítanom az írónőt azzal, hogy férfi agya van. Zétény gondolatai, lányokkal kapcsolatos nézetei igazi görbe tükröt mutatnak a  női nemnek. S bár néha vaskosan fogalmaz, mégsem bántó, mégis igaz. Tudom, időnként általános igazságokat  fogalmaz meg, de ezt  sajátos módon, fanyar humorral fűszerezve teszi. És gondolatai közt sok apró, mégis ütős gyöngyszemre találhatunk. Például:
"A csendes könny a legrosszabb. Mert nem hiszed, hogy bárki is letörölheti azokat, ezért inkább egyedül maradsz velük."

A történet női főhőse Léna, akivel bizonyára sok olvasó tud azonosulni. Ő egy energikus, tettvággyal teli csaj, aki keresi még a saját útját, ami egyelőre egy kényszerű megalkuvásokkal teli munkán keresztül vezet. Alakja jó példa arra, hogy az élettől jókor kapott pofon nem megtör, hanem felemel.

A Szerethetetlen minden komorsága, tragédiája ellenére sem  nyomasztó vagy lehangoló olvasmány. Sőt! Valahogy elérte az írónő, hogy végül mosolyogva tudjam becsukni a  könyvet. Mert Zétény és Léna története nem csak elvett, de adott is. Szívet facsart, összetört, de megmutatta az elengedés. Az újraépülés útját is. 

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok Barátaim, Puskás Juditnak hívnak Budapestről, Magyarországról Szakmailag sebész orvos vagyok, 52 éves vagyok, kérem figyelmesen olvassa el a valós életem tanúságait, hogyan állítottam vissza egykori szerelmemet két napon belül gyertyák megosztása után. ima, jó szándékom van itt megosztani a jó hírt Tudd, hogy ez az információ segít valakinek, aki most olvassa, meggyógyítani a megtört szívet, és két napon belül helyreállítani az elveszett szerelem kapcsolatát. Lehet, hogy az én tartózkodásom is hasonló, már évek óta házas voltam Áronnal, a múlt hónapban szakított velem, mindent megtettem, hogy újra szeressen, de hiábavaló volt minden, amit tettem, szerettem volna, ha visszajön. mert volt két közös gyerekünk és annyira szeretem, hogy nem bírom nélküle, mindent megkérdeztem tőle, megígértem, de nem volt hajlandó. Elmagyaráztam a problémámat a munkatársamnak, ő a legjobb barátom, és azt tanácsolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot a Drigbinovia Szerelmi varázslattal, ez az egyetlen, ami segíthet, de én az a fajta vagyok, aki soha nem hisz abban, hogy létezik szerelmi varázslat vagy működhet, nem volt más választásom, mint megpróbálni, küldtem egy üzenetet doctorigbinovia93@gmail.com Email és whatsapp +12162022709 és viber +12066713285. Drigbinovia azt mondta, hogy segíthet visszaszerezni a férjemet, hogy ne aggódjak, hogy minden rendben lesz három munkanap előtt, gondosan követtem minden utasítását, hogy mit tegyek a házamban egy szerelmi varázslat ima közben. az éjszaka. Drigbinovia sugárzott egy varázslatrészletet a szerelemről, és meglepő módon , A második nap 05:00 körül volt. hogy bocsánatot kérjen tőlem, és azt mondta, hogy haza fog jönni, hogy hiányzik neki a családja, annyira izgatott volt, hogy visszafogadtam. Drigbinovia a legjobb módja annak, hogy megmentse a házasságát, csak meg kell próbálnia?

    VálaszTörlés

Copyright © GCK's Book Review Blog. Blog Design by SkyandStars.co